چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 65908
منبع : روابط عمومي استانداري قم
استاندار قم:

حمايت از بخش خصوصي راهكاري مطمئن براي برون رفت از مشكلات فعلي است

قم نيوز : استاندار قم با اشاره به نقش محوري بخش خصوي در حل مشكلات توليدي و اقتصادي گفت: حمايت از بخش خصوصي راهكاري مطمئن براي برون رفت از مشكلات فعلي است.
حمايت از بخش خصوصي راهكاري مطمئن براي برون رفت از مشكلات فعلي است
حمايت از بخش خصوصي راهكاري مطمئن براي برون رفت از مشكلات فعلي است
به گزارش قم نیوز سید مهدی صادقی در جلسه گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، طي سخناني به تبيين اهميت و ضرورت تسهيل و رفع موانع حضور بخش خصوصي در اقتصاد كشور پرداخت.

وي حضور بخش خصوصي در عرصه هاي مختلف را متضمن پيشرفت و توسعه عنوان و اظهار كرد: ورود اين بخش، بهترین راهکار موجود برای مدیریت شرایط سخت اقتصادی است.

استاندار قم بحث مقابله با بحران كم آبي را مورد اشاره قرار داد و تصريح كرد: مصوبات كارگروه هاي استاني مربوط به آب برای اینکه جایگاه قانونی پیدا کند باید در کارگروه سازگاری باکم آبی تصویب شود تا قدرت اجرایی داشته باشد.
استاندار قم با اشاره به وجود زمينه هاي مناسب كاري در حوزه فناوری اطلاعات، گفت: فارغ التحصيلان اين حوزه با مشكلاتي مواجه هستند و مسؤلان بايد در مسير حل آن گام بردارند.

صادقی بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه فناوری اطلاعات تأكيد كرد و افزود: در زمینه مشاغل فناوری اطلاعات مشکلات فرهنگی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد این حوزه آن‌چنان‌که باید رشد و پیشرفت داشته باشد.

وي با اشاره به ضرورت فاصله گرفتن دستگاه هاي اجرايي از نگاه‌های بخشی نگر در موضوعات مختلف گفت: متأسفانه اين موضوع در مسئله اشتغال وجود داشته و دستگاه ها منافع و انتفاع دستگاه خود را موردنظر قرار می‌دهند و به مسائل کلان توجهی ندارند.

استاندار قم لزوم ریسک‌پذیری مسئولان در شرایط حساس فعلی را يادآور شد و خاطرنشان كرد: با خروج آمریکا از برجام شرایط کشور با گذشته متفاوت‌تر و دشوارتر شده است و در این شرایط حساس کوتاهی و عدم ریسک‌پذیری سبب می‌شود تا جامعه در شرایط بحرانی‌تری قرار گیرد.

صادقي ریسک‌پذیری را یکی از مؤلفه هاي موفقيت در عرصه تولید و اقتصاد دانست و افزود: نجات اقتصاد در وضعیت کنونی درگرو حمایت از بخش خصوصی و كاهش تصدی‌گری دولت در مسئله تولید و اقتصاد است.



انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdch6wn-.23nmvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما