پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 65980
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

نگاه اسلام به مسکن نگاه سرمایه‌گذاری نیست 

قم نيوز :  حجت الاسلام اکبری گفت: در اسلام حتی به جزئیات در خانه سازی پرداخته شده، ولی کمتر در جامعه گفته شده است و ما از آنچه توصیه شده دور شده‌ایم.
نگاه اسلام به مسکن نگاه سرمایه‌گذاری نیست 
نگاه اسلام به مسکن نگاه سرمایه‌گذاری نیست 
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام  اکبری امروز در همایش «حوزویان مهندس»  ضمن خیر مقدم به طلاب مهندس گفت: در قرآن کریم 71 بار مسئله "بیوت" مطرح شده که 55 بار به عنوان مکانی استفاده شده است که انسان برای سکونت خود انتخاب می‌کند که نشان دهنده نگاه مادی و معنوی قرآن و معارف دینی به مسئله مسکن است.

وی بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که شما را در زمین آفریدیم و خواستیم که زمین را آباد کنید؛ پس نفس آباد کردن زمین از نگاه قرآنی یک ارزش و یک دستور است و هم افراد و هم دولت‌ها به آن امر شده‌اند.

معاون مسکن مرکز خدمات گفت: مسئله به این مهمی از نگاه تیزبین اهل‌بیت(ع) نمی‌تواند مغفول واقع شود و توصیه‌های بسیاری در کلام معصومین در مورد مسکن به وفور یافت می‌شود.

وی تصریح کرد: اسلام به مسئله مسکن نگاه قدسی و معنوی دارد و برای محل سکونت ارزش قائل است.

حجت الاسلام  اکبری گفت: در روایات، خانه محل ذکر و تلاوت آیات خداوند معرفی شده است و مستحب است انسان در خانه مکانی برای ذکر و نیایش داشته باشد و بسیاری از بزرگان ما نیز منازلشان محراب داشته‌اند.

وی افزود: علاوه بر بعد معنوی در اسلام به بعد مادی محل سکونت نیز تأکید شده است و در روایت داریم وقتی می‌خواهید خانه‌ای بسازید در جای غصبی نباشد و یا با پول ربا ساخته نشود.

معاون مسکن مرکز خدمات گفت: در روایت است که خانه شما نباید بالاتر از خانه همسایه باشد تا بلندی خانه شما باعث نشود نسیم به خانه همسایه نرسد.

وی عنوان کرد: در اسلام حتی به جزئیات در خانه‌سازی پرداخته شده است ولی کمتر در جامعه گفته شده است و ما از آنچه توصیه شده دور شده‌ایم.

حجت الاسلام  اکبری گفت: ده‌ها روایت داریم که خانه باید نظیف باشد و همچنین سرویس بهداشتی خانه در دورترین و پنهان‌ترین مکان خانه باشد.

وی ابراز داشت: اسلام تجمل را دوست ندارد و در جایی که می‌گوید خانه بزرگ باشد از خانه ساده صحبت می‌کند.

معاون مسکن مرکز خدمات گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند اولین چیزی که انسان باید بخرد خانه است و اگر مشکلی هم برای او پیش آمد و مجبور شد وسایل خانه‌اش را بفروشد آخرین چیز باید خانه‌اش باشد.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی نگاه به مسکن نگاه سرمایه‌گذاری نیست گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند اگر بی‌جهت خانه‌ات را فروختی برکت از پولت می‌رود و در روایت دیگری داریم اگر خانه‌ات را فروختی با پولش خانه دیگری بخر.

حجت الاسلام  اکبری ادامه داد: بهترین کسانی که می‌توانند نگاه دینی به امر مسکن را ترویج کنند شما مهندسان هستید که خود طلبه بوده یا از خانواده حوزویان هستید

وی بیان کرد: این همایش برای دستیابی به این هدف و تجلیل از شما عزیزان به دستور رئیس مرکز خدمات برگزار شده است و امیدواریم مباحثی که مطرح می‌شود فضایی را برای ایجاد انسجام بین دوستان روحانی و طلبه به وجود آورد که در این موضوع مؤثر باشند.

معاون مسکن مرکز خدمات با بیان اینکه فعالیت‌های مرکز خدمات همسو با رسالت حوزه است گفت: مرکز خدمات از یک صنف خاصی حمایت نمی‌کند بله رسالت مرکز خدمات حمایت از مأموریت حوزه است.

وی تصریح کرد: بر اساس این رویکرد خدمات مسکن به صورت هدفمند ارائه می‌شود و طلبه‌هایی که مؤثرند و تلاش بیشتری دارند بیشتر حمایت می‌شود و تاکنون نیز با حمایت‌های مرکز خدمات بیش از 15 هزار نفر خانه‌دار شده‌اند.

حجت الاسلام  اکبری اولویت دادن به نخبگان و اساتید، توجه به مناطق محروم، تمرکززدایی از قم، توزیع روحانیت در اقصی نقاط کشور و یک شهر با نگاه مسجد محوری از دیگر سیاست‌های مرکز خدمات در حوزه مسکن است.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdchvwn-.23nm6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما