شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 66086
منبع : خبرگزاری مهر
توسط بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی؛

۳۰۰ اثر درباره سیره امام رضا(ع) تبیین شده است

قم نيوز : رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی رضوی از تبیین ۳۰۰ اثر در خصوص سیره امام رضا(ع) توسط بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد.
۳۰۰ اثر درباره سیره امام رضا(ع) تبیین شده است
۳۰۰ اثر درباره سیره امام رضا(ع) تبیین شده است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی راد بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: یکی از اهداف بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی احیای فرهنگ امر اهل بیت(ع) و ترویج معارف اهل بیت(س) به ویژه امام رضا(ع) است.

وی گفت: این بنیاد در احیای معارف اهل بیت(س) به ویژه امام رضا(ع) به پژوهش ۳۰۰ اثر به زبان‌های مختلف در خصوص سیره امام رضا(ع) اقدام کرده است.

وی عنوان کرد: از دیگر اقدامات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزاری نشست‌های علمی در ارتباط با موضوع معارف رضوی است که در هفته آینده میزبان انجمن‌های علمی برای برگزاری نشست‌های مختلفی در قالب بال اندیشه خواهد بود.

رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی رضوی اظهار کرد: همایش‌های ملی و بین‌المللی توسط این بنیاد به صورت مستقل یا مشارکتی برگزار می‌شود که یکی از این همایش‌ها همایش سیره امام رضا(ع)، آموزه‌ها و کارکردها است.

وی گفت: همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) در منابع اهل سنت همزمان با دهه کرامت و همچنین همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان در سال جاری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام راد بیان کرد: اهداف اصلی همایش سیره امام رضا(ع) آموزه‌ها و کارکردها شامل ارتقای سطح ترویجی دهه کرامت و جشنواره‌های علمی از ترویجی به علمی و پژوهشی است که این گفتمان تاکنون رایج نبوده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف همایش ترویج سیره رضوی بین نخبگان حوزوی است، افزود: دومین هدف برگزاری این همایش بازپژوهی و تبلیغ منطقی با هدف استخراج اصول راهبری است.

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی رضوی ادامه داد: سیره امام رضا(ع) ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف دارد و تاکنون با یک منطق اجتهادی آنگونه که شایسته است به سیره این امام بزرگوار توجه نشده است بنابرین سعی شده افرادی انتخاب شوند که صاحب نظر و اثر در این حوزه باشند.

وی بیان کرد: این همایش تنها اختصاص به قم ندارد و در اصفهان، تبریز و شیراز  نیز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfvxdv.w6dvcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما