يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 66135
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم:

طرح یکسان‌سازی نرخ حمل بار در قم اجرا می‌شود

قم نيوز : مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از در دستور کار قرار گرفتن طرح یکسان سازی نرخ حمل بار (نرخ کف و نرخ عرف) در قم خبر داد.
طرح یکسان‌سازی نرخ حمل بار در قم اجرا می‌شود
طرح یکسان‌سازی نرخ حمل بار در قم اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز ابوالفضل جمالی در جلسه با مسئولان صنف حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، نماینده پلیس راه و تعدادی از معاونان و رؤسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، گفت: در راستای توسعه سیاست‌های عدالت محور صنعت حمل‌ونقل عمومی، محموله کامیون‌های دارای بارنامه خارج استانی عودت و تخلیه بار می‌شوند.

وی افزود: با عنایت به افزایش ۲۰ درصدی کرایه حمل بار که گاهی تا سقف ۴۰ درصد نیز مشاهده شده، سیاست یکسان سازی نرخ عرف و نرخ کف در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم ‌گفت: در خصوص دیگر اقدامات حمایتی سازمان متبوع از خادمان صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای (رانندگان) اظهار داشت: از مهم‌ترین دغدغه‌های رانندگان و دیگر ذینفعان حمل‌ونقل عمومی، افزایش نرخ حمل بار، کاهش پرداختی حق بیمه، تهیه لاستیک و لوازم یدکی خودرو، نظارت مستمر بر فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل و ...بود که در این باره تمهیدات لازم اندیشیده و به‌زودی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

جمالی در ادامه به دیگر مطالبات اصلی رانندگان در خصوص ممانعت از صدور بارنامه‌های خارج استانی پرداخت و گفت: پیرو هماهنگی‌های به عمل آمده با مراجع قضایی، در صورت مشاهده کامیون‌های حامل کالا که دارای بارنامه غیر استانی باشند نسبت به عودت و تخلیه بار آن‌ها اقدام می‌شود.

در ادامه جلسه، رؤسای انجمن‌های صنفی مسافر و کالا و همچنین رؤسای شرکت‌های حمل و نقل کالا در خصوص پاره‌ای مطالبات صنفی و ارائه راهکارهای پیشنهادی به اظهار نظر پرداختند که اهم آن‌ها شامل: برخورد با دفاتر غیر مجاز صدور بارنامه، برخورد با پدیده واسطه‌گری و دلالی، سامان بخشی سیستم نوبت‌دهی جهت حمل بار، تأمین لاستیک و لوازم یدکی خودرو و... است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcam6ni.49nie15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما