يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 66406
منبع : خبرگزاری فارس
معاون شهردار قم:

تفکیک پسماند از مبدا در قم از مرز 10 درصد عبور کرد/سرانه فضای سبز قم در مرز 17 مترمربع

قم نيوز : معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم گفت: سال 94 حدود 4 تن از پسماند شهر در مبدا تفکیک می‌شده که در سال 97 این آمار به نزدیک 70 تن رسیده و امروز در مرز عبور از 10 درصد تفکیک از مبدا هستیم که در بین کلان‌شهرها این آمار بسیار مطلوب است.
تفکیک پسماند از مبدا در قم از مرز 10 درصد عبور کرد/سرانه فضای سبز قم در مرز 17 مترمربع
تفکیک پسماند از مبدا در قم از مرز 10 درصد عبور کرد/سرانه فضای سبز قم در مرز 17 مترمربع
به گزارش قم نیوز سیدامیر سامع ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های معاونت خدمات شهری شهرداری قم و سازمان‌های تابعه که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه حوزه خدمات شهری شهرداری کارهای جاری دارد که در مناسبت‌ها و موضوعات مختلف در خدمت مردم است اظهار کرد: بحث نظم و انضباط شهری، نظافت شهر، پسماند، مدیریت بحران و... در حوزه خدمات شهری انجام شده و 7 موضوع نیز حیطه فعالیت سازمان‌های خدمات شهری است.

وی با تاکید بر اینکه از 451 موضوع طرح راهبردی برنامه پنج ساله شهرداری 146 موضوع در حوزه خدمات شهری است افزود: بودجه اختصاص داده شده در حوزه خدمات شهری در سال 93 بالغ بر 91.5 میلیارد تومان بوده که در سال 94 به 161 و در سال 95 به 194 میلیارد و در سال 96 به 277 میلیارد تومان و در سال 97 به 316 میلیارد تومان رسیده است که شامل رشد قابل توجهی می‌شود.

معاون شهردار قم با بیان اینکه در سال 96 بالغ بر 52 پروژه در حوزه خدمات شهری با 68 میلیارد تومان اعتبار داشتیم گفت: حوزه خدمات شهری و تمام سازمان‌ها برنامه راهبردی دارند و براساس آن حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به پروژه‌های آماده افتتاح حوزه خدمات شهری گفت: سیستم جدید انتقال و دفع پسماند برای انتقال و دفع اصولی پسماند آماده افتتاح شده که هفت دستگاه سیمی تریلر برای این کار خریداری شده و یک ایستگاه نیز در منطقه سه راه‌اندازی شده تا این کار را انجام دهد.

سامع یکی از مصادیق استفاده صحیح از منابع را کاهش تولید پسماند عنوان کرد و افزود: سال 94 حدود 4 تن از پسماند شهر در مبدا تفکیک می‌شده که در سال 97 این آمار به نزدیک 70 تن رسیده و امروز در مرز عبور از 10 درصد تفکیک از مبدا هستیم که در بین کلان‌شهرها این آمار بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به جمع‌آوری مواد بازیافتی توسط خودروهای جمع‌آوری سطح شهر گفت: از 24 خودرو در سال 94 به بیش از 200 خودرو در سال 97 رسیده‌ایم و از 13 غرفه به 46 غرفه بازیافت در شهر رسیده‌ایم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم ارائه آموزش‌های بازیافت و مدیریت پسماند به مردم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته به بیش از 35 هزار نفر به صورت چهره‌به چهره آموزش ارائه شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی باکس‌های ویژه برای جمع‌آوری پسماندهای عمرانی و ساختمانی گفت: از مرداد سال گذشته کار آغاز شده و در حال حاضر بیش از 270 تماس در ماه برای دریافت این خدمات تماس می‌گیرند.

سامع با اشاره به پروژه‌های فضای سبز گفت: یکی از اقدامات خوب چندسال گذشته بحث توجه به فضای سبز شهری بوده و با توجه به فقر شهر در این زمینه، سرانه‌های فضای سبز هنوز به 17 مترمربع نرسیده است.

وی سرانه فضای سبز شهری قم را حدود 4 مترمربع عنوان کرد و افزود: 31 بوستان شهری با مساحت 230 هزارمترمربع احداث شده و در مراکز آموزشی و فرهنگی توسعه فضای سبز داشته‌ایم. توسعه شبکه آبرسانی، ایمن‌سازی، توسعه وسایل بازی و ست‌های ورزشی و... از جمله اقدامات در بوستان‌ها بوده است.

معاون شهردار قم با بیان اینکه در سه سال گذشته 10 ایستگاه جدید آتش‌نشانی در قم ایجاد شده است افزود: چهار مورد از این ایستگاه‌ها اواخر سال گذشته راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته با استفاده از منابع سفر رهبری تجهیزات جدیدی برای آتش‌نشانی خریداری شد اظهار کرد: در حوزه سازمان میادین نیز آماده سازی شهرک صنوف و شهرک خودرویی صورت گرفته است؛ تعدادی از صنوف آهن‌فروشان نیز در این شهرک مستقر شده‌اند و امیدواریم تمام این واحدها را در این شهرک مستقر کرده و بازار خوبی در این زمینه ایجاد کنیم.

سامع با اشاره به عملیات اجرایی شهرک خودرویی در زمینی به مساحت 33 هکتار و با سرمایه‌گذاری 230 میلیارد تومان بیان کرد: احداث بازارهای منطقه‌ای، نورپردازی اماکن شهری، ایجاد پارک‌های موضوعی، نقاشی‌های دیواری، تکمیل سردرب آرامستان بهشت معصومه و... از جمله دیگر پروژه‌های حوزه خدمات شهری است که همزمان با دهه کرامت افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcb0ab0.rhb0gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما