يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : 66753
منبع : خبرگزاری فارس
با ثبت ركورد 50 ثانيه و 92 صدم ثانيه

دووميداني‌كار قم قهرمان مسابقات بين‌المللي 2018 شد / ملك‌پور باز هم ركورد زد

قم نيوز : دووميداني‌كار ملي‌پوش قم با درخشش در پيكارهاي بين‌المللي 2018 بلاروس همزمان موفق به كسب عنوان قهرماني و ركوردشكني در اين مسابقات شد.
دووميداني‌كار قم قهرمان مسابقات بين‌المللي 2018 شد / ملك‌پور باز هم ركورد زد
دووميداني‌كار قم قهرمان مسابقات بين‌المللي 2018 شد / ملك‌پور باز هم ركورد زد
به گزارش قم نیوز رضا ملک‌پور دونده رشته 400 متر با مانع دوومیدانی استان قم است که در ترکیب تیم ملی کشورمان به رقابت‌های تورنمنت بین‌المللی دوومیدانی در کشور بلاروس اعزام شد و بالاتر از تمامی رقبای مطرح خود به مقام قهرمانی دست یافت.

در حالی که پایان کار تیم منتخب ایران در این پیکارها با کسب سه عنوان قهرمانی و نشان طلا، سه مدال نقره و یک رتبه سومی همراه بود، مهمترین اتفاق و دستاورد ارزشمند برای دوومیداین ایران، موفقیت رضا ملک‌پور دوومیدانی‌کار شاخص قم در ارتقاء یک رکورد ملی بود.

این در حالی است که مسابقات تورنمنت بین‌المللی دوومیدانی بلاروس در هوای بارانی شهر مینسک برگزرا شد و در ماده 400 متر بامانع، رضا ملک‌پور دونده خوش‌آتیه کشورمان و ملی‌پوش دوومیدانی قم با ثبت زمان 50 ثانیه و 64 صدم ثانیه عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرد.

ملک‌پور در حالی به این موفقیت ارزنده دست یافت که رکورد پیشین وی در مسابقات دوومیدانی سال 1397 قهرمانی کشور 50 ثانیه و 92 صدم ثانیه بود و بدین‌ترتیب این دوومیدانی‌کار پرتوان یک بار دیگر رکورد رشته 400 متر با مانع ایران را ارتقاء داد و آن را به نام خود کرد.

دونده ملی‌پوش قم علاوه بر موفقیت در کسب مدال و شکستن رکورد دوومیدانی ایران در رشته اختصاصی خود، در ادامه روند صعودی و رکوردشکنی‌های اخیر خود در ماده 400 متر با مانع، بخت کشورمان برای کسب سهمیه بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی را افزایش داد تا قمی‌ها نسبت به افزایش سهمیه ورزش قم برای حضور در مهمترین رویداد ورزشی قاره کهن در سال جاری امیدوارتر شوند.

این موفقیت در حالی رقم خورد که ستاره دوومیدانی قم و ملی‌پوش سابق رشته پرش با نیزه یعنی محمدمحسن ربانی که تنها طلایی تاریخ دوومیدانی ایران در پرش با نیزه قهرمانی آسیا است، به عنوان مربی تیم ملی ایران را در این دوره از رقابت‌های بین‌المللی بلاروس همراهی می‌کرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgwu93.ak93n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما