پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 66978
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم خبر داد

اجرای هزار برنامه فرهنگی در مصلای قدس/آغاز به کار مرکز نیکوکاری مصلای قدس

قم نيوز : رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم گفت: طی دو سال گذشته نسبت به اجرای هزار برنامه در مصلای قدس اقدام شده و این مکان به محلی برای برگزاری جلسات هیأت های مذهبی، اسکان زائران و مسافران در شرایط خاص و... تبدیل شده است.
اجرای هزار برنامه فرهنگی در مصلای قدس/آغاز به کار مرکز نیکوکاری مصلای قدس
اجرای هزار برنامه فرهنگی در مصلای قدس/آغاز به کار مرکز نیکوکاری مصلای قدس
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمدباقر ولدان در مصاحبه مطبوعاتی که به مناسبت 5 مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور برگزار شد با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه بدون وقفه همواره برگزار شده است بیان کرد: در حال حاضر در 900 محل از کشور نماز جمعه با حضور مردم خداجو برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه 42 هزار نفر عضو ستاد اقامه نماز جمعه در سراسر کشور هستند، گفت: در شهر قم آیت الله اراکی نخستین خطیب جمعه بوده است و نماز جمعه این شهر در کنار نماز جمعه تهران همواره از مهمترین و اثرگذارترین نمازهای جمعه بوده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای بازگشایی مصلای قدس بعد از 9 سال تعطیلی اظهار کرد: در طول دو سال گذشته نسبت به اجرای هزار برنامه در مصلای قدس اقدام شده و این مکان به محلی برای برگزاری جلسات هیأت های مذهبی، اسکان زائران و مسافران در شرایط خاص و... تبدیل شده است.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به زائران اربعین حسینی در قم در مسیر عزیمت به کربلای مصلی و همچنین اسکان زائران در سالروز شهادت امام رضا(ع) بیان کرد: مصلای قدس در این دو مناسبت میزبان 7 هزار نفر از مردم استان های مختلف و همچنین زائرانی از 17 کشور جهان بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم به اجرای برنامه های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوان اشاره کرد و گفت: اجرای ویژه برنامه های مردمی، نمایشگاه‌ها، برگزاری جشن روزه اولی های دختر و پسر در ماه مبارک رمضان، اجرای برنامه «آخ جون تابستون» و.... از جمله این برنامه ها بوده است.

وی از راه اندازی سایت آدینه برای ایجاد ارتباط مستقیم بین مردم و ستاد نماز جمعه خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته مرکز نیکوکاری مصلای قدس قم فردا با حضور آیت الله حسینی بوشهری و رئیس کمیته امداد کشور افتتاح خواهد شد. همچنین برنامه هایی نظیر رونمایی از تمبر نمازجمعه سنگر چهل ساله انقلاب، برگزاری نمایشگاه عکس و دیدار با خانواده آیت الله مشکینی امام جمعه فقید قم از دیگر برنامه های پیش بینی شده به مناسبت 5 مرداد است.

ولدان به پدیده ماه گرفتگی اشاره کرد و گفت: با توجه به واجب بودن اقامه نماز آیات طبق برنامه ریزی صورت گرفته نماز آیات در حرم حضرت معصومه(س)، مصلای قدس و مراکز استهلال اقامه می شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح توسعه مصلای قدس 74 منزل مسکونی به تملک نماز جمعه درآمده و باید 16 باب ملک دیگر نیز تملک شود، گفت: امیدواریم که بودجه های لازم به این امر اختصاص یابد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfc1dv.w6dveagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما