شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : 67053
منبع : خبرگزاری ايرنا
استاندار:

نمادهای ایثار وشهادت درقم تقویت شود

قم نيوز : استاندار قم با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان انقلاب و دفاع مقدس گفت: نمادهای ایثار و شهادت در سطح معابر و مکان های مختلف شهر باید تقویت شود.
نمادهای ایثار وشهادت درقم تقویت شود
نمادهای ایثار وشهادت درقم تقویت شود
به گزارش قم نیوز سید مهدی صادقی عصر شنبه در چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: باید استفاده از نمادها و المان ها در مناسبت های خاص بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد.
وی درادامه همچنین ساماندهی 72 گلزار شهید موجود در قم را نیز یک وظیفه همگانی دانست و افزود: با توجه به فراهم بودن بودجه لازم، هم شهرداری ها و هم بخشداری ها در سطح شهرها، بخش ها و روستاها به این موضوع رسیدگی کنند.

صادقی استفاده دستگاه های اجرایی از 20درصد بودجه فرهنگی خود برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این بودجه می تواند بر اساس توافق میان دستگاه ها و سازمان برنامه و بودجه در بسیاری از طرح هایی که در راستای گسترش و ارتقاء فرهنگ ایثار شهادت است مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین بستر سازی برای تولید بازی های رایانه ای، فیلم و انیمیشن که بر روی نسل جوان تاثیرگذار است را نیز ازدیگر کارهای قابل انجام از طریق اعتبار فرهنگی دستگاه ها ذکر کرد و افزود: برای تحقق این کار باید یک کارگروه تخصصی تشکیل، و با همکاری صدا و سیما فعالیت های تبلغی نیز صورت گیرد.

وی با اشاره به ضرورت نامگذاری طرح های هادی روستایی به اسامی شهدا گفت: یادواره شهیدان باید در یک قالب نظم خاصی برگزار شود، و همه دستگاه های اجرایی نیر موظفند تا ضمن شناسایی شهدای مربوط به خود، از خانواده های آنها سرکشی کنند چرا که اثرگذاری خوبی را در پی دارد‌.
وی یادآور شد: در خصوص ساماندهی آرامستان های وادی السلام و بهشت رضوان که شخصیت های بزرگی از جمله شهیدان آیت الله سعیدی و نواب صفوی در آن مدفون هستند، مطابق مصوبه شورای تامین استان شهرداری موظف شد، برای سامان دهی این اماکن اقدام کند.

جمعیت ایثارگری قم (شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده های ایشان) حدود 70 هزار تن می باشد، این استان 6 هزار شهید، 11 هزار و 361 جانباز و 591 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7403/ 6133/

انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcaewni.49n0m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما