سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 67183
منبع : خبرگزاری مهر

آیت‌الله یزدی: ائمه جماعات با مردم و جوانان ارتباط داشته باشند

قم نيوز : رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ائمه جماعات باید در مساجد با مردم و جوانان ارتباط داشته باشند، گفت: ثواب مسجد ساختن به وجود امام جماعت است.
ائمه جماعات با مردم و جوانان ارتباط داشته باشند
ائمه جماعات با مردم و جوانان ارتباط داشته باشند
به گزارش قم نیوز آیت الله محمد یزدی در دیدار مدیر و اعضای ستاد اقامه نماز قم و فعالان نماز استان گفت: همه می‌دانیم نماز از ضروریات اسلام است که هرگز نباید ترک شود و در هیچ صورتی نباید فراموش شود.

وی گفت: در روایات متعدد آمده است که در روز قیامت اولین موضوعی که مورد پرسش قرار می‌گیرد، نماز است. نماز نسبت به سایر واجبات و مستحبات، در قبولی سایر اعمال نقش دارد. تسامح و تساهل در نماز گناه نابخشودنی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بهترین رابطه بندگان با خدا، نماز است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی با اشاره به وضعیت مسائل و احکام دینی به ویژه نماز در دوران قبل از انقلاب گفت: در آن دوران رژیم در صدد بود همه احکام اسلام به ویژه نماز را از بین ببرد؛ اما امروزه با عنایت الهی و با مجاهدت بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب، در سایه نظام جمهوری اسلامی، فرایض و واجبات الهی مورد توجه قرار گرفت، لذا باید خدا را شاکر باشیم که توجه به ضروریات و واجبات اسلام مثل نماز، زکات، حجاب و عفاف بیش از پیش شده است.

آیت‌الله یزدی ضمن انتقاد از برگزاری برخی محافل تا پاسی از شب و برخی برنامه‌های تلویزیونی، گفت: نتیجه این اقدامات کاهلی به نماز در وقت صبح است. توجه به فرایض وظیفه‌ای است که همه ما در مقابل آن مسئولیم.

وی افزود: در اجرای فرایض همه باید کمک کنیم و فرقی بین روحانی و غیر روحانی نیست.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ساخت مسجد گفت: مسجد ساختن با مسجدی ساختن دو مقوله جدای از یک دیگر است، مسجد ساختن یک تکلیف واجب و پر ارزش است و اگر جایی در میان مجتمع مسلمین مسجدی وجود نداشته باشد، مکلف به ساخت آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه اقدام پیامبر اسلام(ص) در آغاز اسلام و ورود به مدینه ساخت مسجد بود، گفت: اکنون در همه جا و در کنار مجتمع‌ها مساجد و نمازخانه‌هایی وجود دارد و این اقدام فریضه بزرگی است. برای ساخت مسجد و نمازخانه‌های بین راهی کار لازم است؛ اما وجود ائمه جماعت در مساجد نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

آیت الله یزدی ادامه داد: وجود امام جماعت در مسجد مهم است، به نظرم ثواب مسجد ساختن به وجود امام جماعت است، اگر مسجدی مرفه و مجلل ساخته شود و کسی در آن نماز نخواند، این مسجد، مسجد نیست. آبادی و عمران مسجد به برگزاری نماز در مسجد است.

وی گفت: سفارش من به خیرین مسجدساز این است که پس از ساخت مسجد به فکر امام جماعت باشند و امام جماعت هم باید با مردم رابطه داشته باشد، مردمی باشد و بتواند با مردم و نسل جوان ارتباط خوبی داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر امام جماعتی در مسجد فقط نماز بخواند و با مردم ارتباط نداشته باشد، من این امام جماعت را قبول ندارم و اگر او به مسجد نیاید بهتر است چرا که این شخص به مردم یاد می‌دهد که کاری به کار دیگری نداشته باشند.

وی گفت: برگزاری نماز جماعت به منظور ایجاد رابطه با مردم، حل مشکلات آنان و ارتباط جامعه با هم است. برگزاری نماز جماعت به خاطر ایجاد ارتباط است.

شایان ذکر است در این دیدار مدیر ستاد اقامه نماز استان و مدیرکل آموزش و پرورش قم گزارشی از وضعیت نماز را در استان و مدارس ارائه دادند.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdcexz8p.jh8fvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما