چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 67213
منبع : خبرگزاری فارس

حجت الاسلام ذوالنور:باید خودمان را خرج حل مشکلات مردم کنیم

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به برکت این مردم در منصب هستیم و بار امانت مردم را بردوش داریم و باید وظیفه خود به درستی را انجام دهیم گفت: مجلس و خودمان را برای چه زمانی و به چه قیمتی می خواهیم حفظ کنیم. در شرایط کنونی و با مشکلات به وجود آمده مجلس باید ورود کرده و ایفای نقش می کرد؛ جلوی ضرر را هر وقت بگیری فایده است.
حجت الاسلام ذوالنور:باید خودمان را خرج حل مشکلات مردم کنیم
حجت الاسلام ذوالنور:باید خودمان را خرج حل مشکلات مردم کنیم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور با اشاره به وضعیت تورم در جامعه بیان کرد: با وجود اینکه بسیاری از قیمت ها دو برابر شده ولی در اقدامی عجیب گفته میشود نرخ تورم تک رقمی است.

وی با بیان اینکه مجلس در این شرایط بازار سکه، ارز، مسکن، خودرو و تورم که در بخش های دیگر پیش آمد می توانست ایفای نقش کند ولی اقدامی نکرد، یادآور شد: در این موضوع نمایندگان را مقصر نمی دانم بلکه مقصر رئیس و هیأت رئیسه مجلس است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس مجلس و هیأت رئیسه باید مسائل بی‌اهمیت را از دستور کار خارج کرده و کسانی که در مجلس تخصص اطلاعات، نظر، حرف برای گفتن در حوزه های مختلف داشتند را جمع کرده و مقدمات یک طرح جامع را تهیه می‌کردند، بیان کرد: در گام دوم باید کارشناسان اقتصادی دانشگاه‌ها دعوت می‌شدند و از نخبه‌های صاحب نظری که در این زمینه داریم نظرات را اخذ می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در گام سوم باید نظرات کارشناسان مستقیم و درگیر در این عرصه که در کوچه و بازار به صورت تجربی و عملی با این موضوع درگیر هستند اخذ می شد، گفت: باید این طرح را به اشتراک و نخبگی و نظر خواهی می گذاشتند و درباره این مسائل بحث و تبادل نظر می شد.

ذوالنور با بیان اینکه در ادامه باید تیم اقتصادی دولت این طرح را بررسی می کردند و نظر می دادند اگر با منطق رد می کردند، طرح باید اصلاح می شد، گفت: باید مجلس مسیر قانونی طرح را با دو فوریت، بلکه سه فوریت پیش می‌برد و بعد هم باید به دولت می‌گفت که آن را اجرا کند.

 
ضرورت نقش آفرینی مجلس برای حل مشکلات اقتصادی

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در قدم بعدی مجلس ابزار و الزامات اجرا را فراهم می کرد و در ادامه اگر دولت اجرا و تمکین نمی‌کرد تعیین تکلیف می‌کرد و مجلس باید نقش آفرینی می کرد ولی این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به سخن دکترپورابراهیمی درباره نظر رئیس مجلس مبنی بر عدم ورود مجلس به این وضعیت برای اینکه دولت تقصیرات را گردن مجلس نیندازد، گفت: در این شرایط که فشار روی مردم است این منطق پذیرفته نیست؛ اگر می‌شود باری از دوش مردم به قیمت خراب شدن ما برداشت باید این کار انجام شود.

ذوالنور یادآور شد: ما به برکت این مردم در منصب هستیم، ما بار امانت مردم را بردوش داریم و باید وظیفه را انجام دهیم. مجلس و خودمان را برای کی و به چه قیمتی می خواهیم حفظ کنیم. اینجا مجلس باید ورود کرده و ایفای نقش می کرد؛ جلوی ضرر را هر وقت بگیری فایده است.

وی تاکید کرد: امروز باید مجلس هرچه زودتر وارد عرصه شود و برای حل مشکلات مردم به صورت جدی ورود کند.

انتهای پیام/139
https://qomnews.ir/vdcipraq.t1ayz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما