پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 67262
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل میراث فرهنگی قم خبر داد

دستگیری 5 حفار غیر مجاز آثار تاریخی در قم

قم نيوز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: افرادی که اقدام به حفاری غیرمجاز به قصد کشف اشیاء تاریخی و فرهنگی در شهر جعفریه را داشتند دستگیر شدند.
دستگیری 5 حفار غیر مجاز آثار تاریخی در قم
دستگیری 5 حفار غیر مجاز آثار تاریخی در قم
به گزارشقم نیوز حمید یزدانی روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم اظهار کرد: عملیات مذکور بر اساس گزارش مسؤول حوزه مقاومت بسیج شهید محلاتی بخش جعفریه در راستای تعامل با فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان قم در راستای مشارکت‌های اجتماعی مبنی بر جلوگیری از حفاری غیرمجاز صورت گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: افراد مذکور به قصد کشف اموال فرهنگی و تاریخی در نزدیکی کاروانسرای قلعه سنگی در بخش جعفریه استان قم مشغول حفاری غیر مجاز بودند.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده و هماهنگی های لازم با جانشین فرماندهی انتظامی قم، عوامل یگان حفاظت و حوزه مقاومت بسیج به محل مذکور اعزام شدند و در نهایت پنج نفر حفار غیر مجاز دستگیر شدند.

یزدانی با بیان این که سه متهم دستگیر شده ساکن قم و دو نفر دیگر ساکن اصفهان هستند، گفت: از این افراد وسایلی مانند دوربین شکاری، چراغ قوه، چاقو، قمه، دستگاه فرز، دستگاه جوشکاری یک دستگاه بیل میکانیکی ...کشف و ضبط شده است.

وی با بیان این که حافظان اصلی آثار تاریخی قم شهروندان هستند گفت: منتظر گزارش های مردمی در حفظ و نگهداری میراث فرهنگی استان هستیم و اقدام آنان برای این اداره کل قابل تقدیر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: استان قم بیش از 350 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد و یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به صورت شبانه روزی مترصد گزارشات مردمی است و شهروندان گرامی می‌توانند از طریق شماره تلفن 37738199 یا تلفن 110 مرکز فوریت‌های پلیس در حفظ میراث فرهنگی با این اداره کل همکاری داشته باشند.

وی ضمن تشکر از زحمات فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم و همکارانش گفت:  فعالیت‌های یگان حفاظت بسیار ارزشمند است، در حقیقت آنها طلایه داران اصلی صیانت از میراث فرهنگی هستند و این میراث گرانبها را با شایستگی و با حفظ امانت  به نسل آینده تحویل خواهند داد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcciiqe.2bqme8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما