جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : 67311
منبع : خبرگزاری فارس
مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران:

مدل غربی توسعه مشکلات روستاییان را حل نمی‌کند

قم نيوز : مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران گفت: مدل غربی توسعه در حوزه اشتغال و درمان، مشکل روستاییان ما حل نخواهد شد و برای حل مشکلات کشور به یک نهضت علمی و عملی نیازمند هستیم.
مدل غربی توسعه مشکلات روستاییان را حل نمی‌کند/ نیروهای جهادی به سراغ روستاها رفتند
مدل غربی توسعه مشکلات روستاییان را حل نمی‌کند/ نیروهای جهادی به سراغ روستاها رفتند
به گزارش قم نیوز عظیم ابراهیم پور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در خصوص مناطق محروم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه ابلاغ کردند که به مناطق محروم بروند و در آنجا کار انجام بدهند.

وی ادامه داد: محرومیت‌ها در مناطق روستایی کشور به دلیل اجرای برنامه‌های توسعه در ایران براساس الگوی غربی است.

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران افزود: با مدل پرداخت وام با سود 18 درصد به روستاییان مشکلات اشتغال این قشر حل نمی‌شود.

ابراهیم پور، نظام بانکداری را مبتنی بر حمایت از سرمایه داری دانست و تصریح کرد: چنین نظامی نمی‌تواند مشکلات روستاییان را حل کند، با وجود وجود ده‌ها هزار پژوهشگر برای حل مشکلات بخش کشاورزی در کشور، مدیران به سراغ الگوهای غربی رفتند که این سیاست مشکلات زیادی را به وجود آورد.

وی ادامه داد: با وجود سرمایه‌گذاری‌های زیاد در روستاها و اجرای پروژه‌های فراوان، شاهد تخلیه روستاها در کشور از جمعیت هستیم.

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران افزود: اسناد بین المللی، مشکلات روستاها در کشور را حل نمی‌کند، نیروهای جهادی به سراغ روستاها رفتند و توانستند که راه حل‌های انقلابی برای مشکلات روستاها را پیدا کنند.

ابراهیم پور با اشاره به لزوم توجه به تفکر انقلابی اظهار کرد: اگر این تفکر را نداشتیم، به پیشرفت‌های گسترده در بخش نظامی نمی‌رسیدیم، مدل های مبتنی به تفکر انقلابی توسط نیروهای جهادی در روستاها براساس سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: اگر سیاست ابلاغی توسط مقام معظم رهبری را در روستاها پیاده کنیم، مشکلات مردم روستاها حل می‌شود، به عنوان مثال باید چرخه تولید، توزیع و مصرف به گونه ای پیاده شود که مردم محور و بدون وابستگی به دولت باشد.

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران افزود: نیازی به وام‌های کلان و تسهیلات میلیاردی برای ایجاد اشتغال در روستاها نیست، مشکلات در این زمینه مدیریت اشتغال و مدیریت آب است، آب به اندازه کافی وجود دارد، اما شاهد تبخیر گسترده آب در پشت سدها و مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی هستیم.

ابراهیم پور، نظام آموزشی در روستاها را دارای مشکلات دانست و تصریح کرد: یکی از عوامل مهاجرت روستاییان به شهرها همین نظام آموزشی است، در قرارگاه پیشرفت و آبادانی به دانش آموزان در روستاها نحوه کاشت و فرآوری محصولات را آموزش می‌دهیم، باید مدارس در روستاها به مدارس ایجاد اشتغال تبدیل شوند.

وی ادامه داد: باید جوانانی در مدارس روستاها تربیت شوند که تکنیسین برای حل مشکلات روستاها باشند، نیازمند بازنگری جدی در نظام آموزشی این مدارس هستیم.

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران افزود: در سه هزار و 580 روستا، برنامه آموزش نظام اصلاح تغذیه و پیشگیری از درمان را گذاشتیم و این آموزش‌ها میزان بیماری‌ها را در این روستاها کاهش داد، یکی از عوامل مهاجرت روستاییان مساله درمان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با مدل غربی توسعه در حوزه اشتغال و درمان، مشکل روستاییان ما حل نخواهد شد، برای حل مشکلات کشور به یک نهضت علمی و عملی نیازمند هستیم، باید مدل های اقتصاد مقاومتی در کشور مورد استفاده قرار بگیرد و نیاز به نهضت وقف و نذر برای حل مسائل مردم داریم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchzxn-.23nqzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما