دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب : 67497
منبع : ایرنا

نهضت سوادآموزی قم موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر شد

قم نيوز : معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: این معاونت بر اساس ارزیابی های سازمان نهضت سوادآموزی کشور، موفق به کسب رتبه خیلی خوب و شایسته تقدیر در فعالیت ها و عملکردهای سال گذشته شد.
نهضت سوادآموزی قم موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر شد
نهضت سوادآموزی قم موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر شد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا روز دوشنبه افزود: این موفقیت معاونت نهضت سوادآموزی قم برای دومین سال پیاپی است که در بین 31 استان کشور کسب می شود.
وی اضافه کرد: ارزیابی عملکرد معاونت های سوادآموزی بر اساس 16 شاخص تاثیرگذار در امر سوادآموزی صورت گرفته است که امتیاز این معاونت در 10 شاخص بالاتر از میانگین کشوری می باشد.
به گفته وی، فعالیت های آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی، هزینه کرد منابع، داشتن برنامه عملیاتی، تشکیل جلسه های شورای پشتیبانی سوادآموزی، تبلیغات و ترویج سوادآموزی، اطلاع رسانی و سامانه های سوادآموزی، کیفیت بخشی به فعالیت ها، بهبود کیفیت برنامه ها و خلاقیت ها از جمله شاخص های در نظر گرفته شده بوده است.
قاسمی نیا افزود: نظارت و ارزشیابی بر ارزش های درون استانی، تحقق اهداف فعالیت ها و دوره ها، انجام مسابقات و طرح خواندن با خانواده، طرح آموزش مقدمات رایانه به سوادآموزان، حلقه های کتاب و کتابخوانی، ایجاد مراکز یادگیری محلی، طرح ویژه آموزش مقدمات و اداء نماز از دیگر شاخص های مورد ارزیابی بود.
وی خاطرنشان کرد: سازمان نهضت سوادآموزی کشور هر سال به منظور بهبود و ارتقاء عملکرد فعالیت ها، طرح ها و برنامه های سوادآموزی استان ها، آگاهی از میزان پیشرفت برنامه ها، تحقق اهداف و برنامه، شناخت چالش ها و محدودیت ها برای اصلاح امور و برنامه ها با هدف ارتقاء سطح خدمات و شناخت فرصت های درون و برون سازمانی اقدام به ارزیابی عملکرد برنامه های سوادآموزی استان ها می نماید.
وی تاکید کرد: در سال جاری نیز تلاش خواهیم نمود با استفاده از تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی مناسب، برای ارتقاء سطح فعالیت ها و حفظ دستاوردها، بر موفقیت های معاونت نهضت سوادآموزی استان قم بیفزاییم.
97 درصد از جمعیت ایرانی ساکن در استان قم در گروه سنی 10 تا 49 سال، باسوادند؛ همچنین 120 هزار تن از افراد گروه سنی 6 سال و بالاتر در این استان بی سواد هستند که از این تعداد 22 هزار تن اتباع خارجی و 98 هزار تن ایرانی می باشند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccm0qe.2bqmo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما