سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 67553
منبع : شفقنا

قرائتی: مهدویت باید کتاب درسی حوزه ها شود/ از مهدویت دکان نسازیم

قم نيوز : رئیس ستاد اقامه نماز گفت: اگر بناست کاری در این حوزه انجام شود باید از طلبه ها شروع کنیم و مهدویت درس جدی در حوزه ها باشد.
قرائتی: مهدویت باید کتاب درسی حوزه ها شود/ از مهدویت دکان نسازیم
قرائتی: مهدویت باید کتاب درسی حوزه ها شود/ از مهدویت دکان نسازیم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در چهارمین مجمع عمومی سالانه ستاد هماهنگی فعالیتهای مهدوی که در مسجد جمکران برگزار شد در مورد سندیت این مسجد ابراز داشت: مسجد نیازی به سند ندارد همین که تماس گرفت با بدن مطهر امام مقدس می شود و نیاز به آیه و روایت ندارد همچنانکه پارچه وقتی عمامه پیامبر(ص) شد، به خودی خود مقدس است.

او تاکید کرد: ما باید سعی کنیم در قدم اول مهدویت در حوزه کتاب درسی شود یعنی طلبه حتی اگر زمانی از آمدن به حوزه پشیمان شد و برگشت، در مورد امام زمان مطلبی خوانده باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز به نقل خاطره ای از دوران جوانی خود پرداخت و گفت: من در عنفوان جوانی- شاید قبل از ازدواج- کتاب منتخب الاثر را خواندم، کتاب خوبی بین طلاب بود. دوم اینکه دعای ندبه در مدارس علمیه برقرار باشد. یک زمانی به شهردار پردیسان گفتم شما که می گوئید اینجا ده هزار طلبه است باید خیابانهای آن هم با خیابان های مراغه و بیرجند تفاوت داشته باشد و درختان آن هم قرآنی باشد.

او با بیان اینکه باید کار را با تشریک مساعی انجام داد یا واگذار کرد، بیان داشت: زمان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفتم و ۲۰ کلمه نوشتم و آنجا عنوان کردم که راجع نماز کلمه نماز تنها در سال اول بود و سال دوم و سوم و دانشگاه یک کلمه راجع نماز در تعلیمات دینی نبود یا در خصوص جنگ؛ کشور ۸ سال درگیر جنگ بود و خود معلم و دانشجو و دانش آموز جبهه رفته بودند اما سطری راجع به جنگ در کتابهای درسی نبود.

قرائتی در پایان با تاکید بر اینکه مبادا از مهدویت دکانی برای رسیدن به مطامع دنیوی خود بسازیم، یادآور شد: اگر بناست کاری در این حوزه انجام شود باید از طلبه ها شروع کنیم و مهدویت درس جدی در حوزه ها باشد، در گام دوم اگر کسی قوی تر از ما وجود دارد معرفی کنیم همینطور هر موسسه ای در مورد یکی از امامان تحقیق کند و در این زمینه قرآن را محور قرار دهیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfmtdv.w6detagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما