چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 67577
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم:

خبرنگاران مردم را به آینده امیدوار نگه دارند

قم نيوز : معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: درشرایط کنونی خبرنگاران بهترین مدافع در برابر تهاجم و جنگ روانی دشمنان هستند و می توانند با قلم های خود، مردم را به آینده امیدوار نگه دارند.
خبرنگاران مردم را به آینده امیدوار نگه دارند
خبرنگاران مردم را به آینده امیدوار نگه دارند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا روز چهارشنبه بیان کرد: خبرنگاران امروز باید بیش از گذشته فعال باشند و در برابر هجمه اخباردروغ بیگانگان، حقیقت را برای مردم منعکس نمایند تا جامعه از توطئه شوم دشمن در امان بماند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه فعال در رسانه های جمهوری اسلامی پاسداران حقیقی دستاوردهای ملی هستند و باید هویت ملت ایران را در برابر جنگ نرم دشمنان حفظ کنند.
وی افزود: خبرنگاران ما با تقویت جایگاه ارکان اصلی نظام درگزارش های رسانه ای خود می توانند تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کنند و اجازه ندهند مستکبران به خطوط قرمز کشور نزدیک شوند.
قاسمی نیا گفت: خبرنگاران باید مطالبه های رهبر معظم انقلاب و مردم را از مسئولان پیگیری کنند و پل ارتباطی خوبی میان اقشار مختلف جامعه با مدیران کشور باشند.

وی بیان کرد: پیگیری روند اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حفظ هویت فرهنگی جامعه از دیگر ارکان مهمی است که خبرنگاران به عنوان پاسداران هویت ایرانی اسلامی باید مراقب آن باشند.
وی ادامه داد: تلاش برای تقویت انسجام و وحدت ملی و جلوگیری از ایجاد دوقطبی در کشور از دیگر وظایف مهم خبرنگاران است که می تواند منجر به استقلال کامل کشور از بیگانگان شود.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: به هر اندازه که تهاجم رسانه ای دشمن بیشتر شود، وظیفه خبرنگاران فعال در نظام اسلامی حساس تر می شود و آنان باید با آگاهی کامل منافع ملی را بر منافع جناحی ترجیح دهند.

وی بیان کرد: خبرنگاران به دلیل تسلط بر موضوع های مهم کشور می توانند درشرایط سخت و دشوار به عنوان مشاورانی آگاه درکنار مسئولان نظام باشند و دیدگاه های کارشناسی خود را برای بهبود امور ارائه دهند.

وی ادامه داد:آنان امروز مانند خبرنگاران دوران دفاع مقدس تا پای جان در راه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ایستاده اند و اجازه نمی دهند دشمنان با نشر اخبار دروغ، ناامیدی را در میان مردم ایران، ترویج کنند.

قاسمی نیا اظهار داشت: بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی ره مقام معلمی را برای مطبوعات شایسته می دانند و می فرمایند: مطبوعات باید مثل معلمینی باشند که مملکت را و جوانان را تربیت می کنند و آرمان ملت را منعکس می کنند. حضرت امام خامنه ای نیز می فرمایند:(بنده معتقد به خبررسانی و اطلاع رسانی هستم لیکن اطلاع رسانی باید به هنگام، به جا و به شکل متین و صحیح باشد.)

وی ادامه داد: کسانی که در کسوت مقدس خبرنگاری قلم به دست می گیرند باید تقوا،صداقت،امانت ؛عفاف ؛ انصاف ؛پرهیزاز قضاوت و داوری پیش از تحقیق،دوری از نشر اخبار اختلاف برانگیز میان مردم و مسوولان ؛ همه جانبه نگری ؛خلاقیت و نوآوری؛ دیده بانی بصیر ؛ ریزبینی و تیزبینی ؛گره گشایی؛ صبوری، متانت، پیگیر نتیجه خبر ،مخاطب شناسی و تاب آوری در برابر انجام رسالت خود را داشته باشند.

سه درصد رسانه های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است، به گونه ای که از هشت هزار و 629 مجوز صادر شده ، 260 مجوز مربوط به قم است. از 42 خبرگزاری کشور، بیش از 15 خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن این که از 172 روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود 10 روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می باشد.
هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت تن از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcbzsb0.rhbzzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما