چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 67614
منبع : خبرگزاری فارس
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خبرنگاران در فضای نابسمان اقتصادی پایین‌ترین درآمد را دارند

قم نيوز : معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروزه درآمد خبرنگاران در فضای نابسامان اقتصادی کشور در پایین‌ترین رده‌ها قرار دارد و مشکلات اقتصادی بیشترین فشار را بر این قشر وارد کرده است.
خبرنگاران در فضای نابسمان اقتصادی پایین‌ترین درآمد را دارند
خبرنگاران در فضای نابسمان اقتصادی پایین‌ترین درآمد را دارند
به گزارش قم نیوز محمد سلطانی‌فر ظهر امروز در مراسم نخستین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان قم که در تالار مرکزی شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه قم دارای شرایط خاصی است، عنوان کرد: این استان دارای 295 رسانه مکتوب است و بخش قابل توجهی از اخبار ملی را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: از میان روزنامه‌نگاران بانو، هزار و 400 مدیر مسئول زن داریم که این آمار نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا آمار بسیار بالایی است، این نشان می‌دهد که در حوزه رزوزنامه‌نگاری خانم‌ها می‌توانند استعدادهای خود را شکوفا کنند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: روزنامه‌نگاری در دوره کنونی بسیار سخت شده است چراکه در گذشته منابع خبری محدودی داشتیم اما امروزه منابع خبری نامحدود است، در کشور ایران 42 خبرگزاری دارای مجوز بوده که این تعداد از کل خبرگزاری‌های اتحادیه اروپا بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 میلیون نفر در فضای مجازی تولید خبر می‌کنند، تصریح کرد: این مباحث موجب شده است که امروزه خبرنگار برای رسیدن به جایگاه اصلی خود باید روند سختی را طی کند، در مرحله نخست باید با بسترهای ارتباطی مختلف آشنایی لازم را داشته و در عرصه‌های مختلف ارتباطی کار کرده باشد.

سلطانی‌فر یادآور شد: امروزه درآمد خبرنگاران در فضای نابسامان اقتصادی کشور در پایین‌ترین رده‌ها قرار دارد و مشکلات اقتصادی بیشترین فشار را بر این قشر وارد کرده است اما همچنان آن‌ها درحال انجام رسالت‌های خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از خبرنگاران باید مورد توجه مجموعه‌های مختلف قرار گیرد، گفت: در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش‌های مورد نیاز را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم احقاق حقوق خبرنگاران را رقم بزنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdo909.yt05f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما