چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 68232
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه:

توکل کردن بر خدا محور مکتب ابراهیم(ع) است

قم نيوز : عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: مکتب حضرت ابراهیم(ع) بر اساس توکل و تسلیم بودن در برابر فرمان خدا بنا شده به طوری که آمادگی برای فدا کردن جان فرزندش سبب شد به جای ذبح فرزند به ذبح گوسفند بپردازد.
توکل کردن بر خدا محور مکتب ابراهیم(ع) است
توکل کردن بر خدا محور مکتب ابراهیم(ع) است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد دشتی امروز ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: اسلام بر پنج پایه حج، نماز، روزه، زکات و ولایت استوار است. اگر کسی استطاعت داشته باشد و به حج نرود نمی‌تواند مسلمان از دنیا برود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه از روایات و آیات استخراج می‌شود، مراسم و عرصه حج کلاس توحید ناب، ایمان، توکل، تسلیم و کسب رضایت الهی در اوج خود محسوب می‌شود.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه مسلمانان باید در این کلاس شرکت کنند گفت: همه مسلمانان باید در کلاسی که به طور عملی و واقعی ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) تجربه کردند تا قیامت درس بیاموزند، بیندیشند و در رفتار و کردار خود تجدید نظر کنند.

وی عنوان کرد: مسلمانان باید سعی داشته باشند سطح ایمان، اخلاص و توکل خود را افزایش دهند و در آیات نیز به این امر اشاره می‌شود.

دشتی ادامه داد: انسان مؤمن با توکل بر خدا می‌تواند زندگی کند؛ در اوج کمبودها و نهایت ناتوانی اگر توکل بر خدا وجود داشته باشد می‌توان زندگی کرد و به رفاه و آسایش رسید.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) درس توکل به اهل ایمان می‌دهد گفت: زمانی که توکل بر خدا، رضایت و تسلیم فرمان خدا وجود داشته باشد به سرعت سختی‌ها به سهولت تبدیل می‌شود.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: تمرین ایمان، توکل، رضایت و سازش با سختی‌ها، با توکل بر خدا شدنی است و این درس بزرگ مکتب حج و ابراهیم(ع) محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: اینکه مسلمانان در برابر سختی‌ها و مشکلات ابراز نارضایتی کنند بر خلاف مکتب ابراهیم(ع) و حج است بنابراین حج گذشتن از خود، زن و فرزند، توکل بر خدا، جهاد با نفس و قربانی شدن در راه خدا است.

دشتی با اشاره به اثرات توکل و تسلیم شدن در برابر خدا گفت: به این وسیله سختی‌ها به سهولت تبدیل می‌شود آمادگی برای فدا کردن جان اسماعیل(ع) سبب شد ذبح گوسفند جایگزین قربانی او شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر حج‌گزار بخواهد حاجی واقعی باشد لازم است جا پای حضرت ابراهیم(ع) بگذارد و تسلیم فرمان خدا باشد و جان خود را در طبق اخلاص قرار دهد و بداند خداوند بنده خود را فراموش نمی‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcauuni.49nae15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما