دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : 68388
منبع : خبرگزاری تسنیم

امام هادی(ع) زمینه‌سازی دوران غیبت امام زمان(عج) را فراهم کرد

قم نيوز : قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه امام هادی(ع) با اقدامات خود زمینه‌سازی برای دوران غیبت امام زمان(عج) را فراهم کرد گفت: امام علی النقی(ع) شرایطی را ایجاد کرد که شیعیان در زمان غیبت امام زمان(عج) دچار بحران نشوند.
امام هادی(ع) زمینه‌سازی دوران غیبت امام زمان(عج) را فراهم کرد
امام هادی(ع) زمینه‌سازی دوران غیبت امام زمان(عج) را فراهم کرد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمود رجبی با اشاره به فرا رسیدن سال روز میلاد امام هادی(ع) اظهار داشت: امام علی النقی(ع) نقش بسیار مهمی در زمینه تثبیت ولایت داشتند این امام همام با زیارت جامعه کبیره یک دوره امام‌شناسی را به جامعه شیعه ارائه دادند.

وی افزود: زیارت غدیریه یکی دیگر از آثار گرانقدری است که از امام هادی(ع) برای شیعیان به جا مانده است این کتاب ارزشمند در مقام تثبیت ولایت و جایگاه و شان امام علی(ع) است که برگرفته از آیات قرآن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در زیارت نامه غدیریه آیات زیادی در فضیلت امیرالمؤمنین(ع) و برتری این امام همام بر جامعه اسلامی و حقانیت ایشان و همچنین توطئه‌ها و انحرافات مخالفان نخستین امام همام بیان شده است.

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به اقدامات امام هادی(ع) برای تثبیت مقام امام زمان(عج) بیان کرد: امام علی النقی(ع) با تربیت شاگردان برجسته‌ای نظیر ابن مهزیاد و عبدالعظیم حسنی(ع) در راستای ترویج معارف دینی اقدام کرد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: امام هادی(ع) برای معرفی امام زمان(عج) خطاب به اصحاب و یاران متذکر می‌شدند که حضرت مهدی(عج) عالم را پر از عدل و داد می‌کند.

رجبی با بیان اینکه امام هادی(ع) با اقدامات خود زمینه‌سازی دوران غیبت امام زمان(عج) فراهم کرد خاطرنشان کرد: امام علی النقی(ع) شرایطی را ایجاد کرد که شیعیان در زمان غیبت امام زمان(عج) دچار بحران نشوند و معارف ناب الهی نیز به دست آنها برسد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcc41qe.2bq448laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما