دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 68400
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار منطقه هفت قم:

140 هکتار از وسعت منطقه هفت بافت تاریخی است

قم نيوز : شهردار منطقه هفت قم از قرارگیری 140 هکتار از 310 هکتار بافت تاریخی شهر قم در منطقه 7 خبر داد.
140 هکتار از وسعت منطقه هفت بافت تاریخی است
140 هکتار از وسعت منطقه هفت بافت تاریخی است
به گزارش قم نیوز علیرضا اقبالیان با بیان اینکه منطقه هفت قم 463 هکتار وسعت دارد، اظهار کرد: این منطقه از جنوب به بلوار نیایش و خیابان دورشهر و میدان جانبازان و از شمال به میدان جهاد و بلوار 15 خرداد و خیابان کیوانفر، از سمت شرق بلوار عماریاسر و خیابان معلم و از منطقه غرب میدان سعیدی و خیابان ایستگاه منتهی‌ می‌شود.

شهردار منطقه هفت قم با تاکید بر اینکه این منطقه سال 1392 طبق ابلاغیه وزارت کشور و تأییدیه استانداری به عنوان منطقه معصومیه قم تاسیس شد، تصریح کرد: جمعیت هفت بالغ بر 43 هزار نفر است که اکثراً در خیابان‌های صفاییه، دورشهر و امام موسی صدر ساکن هستند.
اقبالیان با بیان اینکه تمام این منطقه در محدوده بافت فرسوده قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: از هزار و 170 هکتار بافت فرسوده شهر قم حدود 40 درصد آن در منطقه هفت شهرداری قم قرار دارد.

وی قرارگیری 140 هکتار از 310 هکتار بافت تاریخی شهر قم در منطقه 7 را مورد توجه قرار داد و افزود: از 463 هکتار محدوه منطقه 7 شهرداری قم بیش از 300 هکتار شامل رودخانه، شوراع و توسعه و تعریض اطراف منطقه است و 20 درصد از بافت منطقه بافت جدید است و مابقی منطقه در محدوده قرار گیری در بافت فرسوده هستند و شهروندان منطقه در حال ساخت و تعمیر بافت موجود هستند تا به استانداردهای مد نظر برسد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchvkn-.23n6vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما