چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 68476
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون استاندار:

باسوادی درقم به 91 درصد رسید

قم نيوز : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، درصد باسوادی در قم 47 درصد بود که امروز به 91 درصد رسیده است.
سید محمدرضا هاشمی
سید محمدرضا هاشمی
به گزارش  قم نیوز سید محمدرضا هاشمی روز سه شنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی قم در سالن جلسات استانداری اضافه کرد: جامعه زنان باسواد در قبل از انقلاب در قم 34 درصد بود که الان به 87 درصد و آمار جامعه مردان نیز از 64 درصد به 93 درصد افزایش یافت.
وی تشکیل نهضت سوادآموزی را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: آمار باسوادان در شهر 53 درصد بوده و درحال حاضر به 90 درصد و در روستاها نیز از 30 درصد در قبل از انقلاب، به 80 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال 1390 در استان قم تعداد بی سوادان 44 هزار تن بود، اعلام کرد که این رقم در حال حاضر به 33 هزار تن کاهش یافته است و امیدوار هستیم بی سوادی در استان ریشه کن شود و جشن بی سوادی را در قم برگزار کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه برای آموزش قشرهای مختلف جامعه نیازمند توجه به امر سوادآموزی هستیم، گفت: در ایام ماه های محرم و صفر می توانیم از ظرفیت مبلغان به منظور توجه مردم به مساله سوادآموزی استفاده نماییم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم خاطرنشان کرد: باید در روستاها نیز از ظرفیت دهیاری ها در این مساله استفاده شود.
وی از اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی استان قم خواست تا طرحی را برای کاهش بی سوادی در استان تهیه و تدوین کنند و نیز جلسه های این شورا به صورت ماهانه برگزار گردد.

وی بااشاره به اینکه استان قم درامر سوادآموزی می تواند الگو درکشور باشد، بیان کرد: باید چهره های موفق جامعه را که از نهضت سوادآموزی شروع کرده اند و امروز به درجه های بالای علمی و اجتماعی رسیده اند، به مردم معرفی کنیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: اگر سطح سواد و آگاهی مردم را افزایش بدهیم، این مساله در همه امور و حوزه های گوناگون نقش بسزایی خواهد داشت.

هاشمی در بخش دیگر سخنان خود با تبریک اعیاد قربان و غدیر و هفته دولت و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و رشادت های رزمندگان در هشت سال دوران دفاع مقدس؛ بر پیروی از راه شهیدان تاکید کرد.
دوم تا هشتم شهریورماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcaiyni.49na015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما