چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب : 68492
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم مطرح شد

نیازسنجی برنامه‌های اوقات فراغت در محلات قم

قم نيوز : در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم، ایجاد کمیته ای برای نیازسنجی برنامه‌های اوقات فراغت در محلات قم به تصویب رسید.
نیازسنجی برنامه‌های اوقات فراغت در محلات قم / اجرای طرح دادرس در 120 مدرسه
نیازسنجی برنامه‌های اوقات فراغت در محلات قم / اجرای طرح دادرس در 120 مدرسه

در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم مطرح شد
نیازسنجی برنامه‌های اوقات فراغت در محلات قم / اجرای طرح دادرس در 120 مدرسه
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم، ایجاد کمیته ای برای نیازسنجی برنامه‌های اوقات فراغت در محلات قم به تصویب رسید.

به گزارش قم نیوز جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم ظهر امروز در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد.

علی پارسانیا در ابتدای این جلسه با اشاره به فعال شدن سامانه اوقات فراغت دستگاه‌های استان قم اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف اطلاعات مربوط به پایگاه‌ها و دوره‌های اوقات فراغت را در این سامانه وارد کردند تا علاقه مندان از اطلاعات این سامانه استفاده کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی همچون اداره کل آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کمیته امداد، اطلاعات خودشان را در سامانه اوقات فراغت دستگاه‌های استان قم وارد کردند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: دوره‌های آموزشی، برنامه‌های قرآنی، اردوهای جهادی، معارف اسلامی، برنامه‌های فرهنگی و گردشگری جزو برنامه‌های وارد شده در سامانه اوقات فراغت استان قم است.

 

نیازسنجی برنامه‌های اوقات فراغت در محلات قم

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیازسنجی برنامه‌های اوقات فراغت در محلات قم ضروری است و باید کارگروهی در استان با حضور تعدادی از نهادها برای این نیازسنجی تشکیل شود.

محمد گل فشان در ادامه این جلسه، فعالیت‌های جمعیت هلال احمر را در طول سال دانست و تصریح کرد: فعالیت‌های این جمعیت منحصر  به تابستان نیست، امسال در ایام نوروز، طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی با مشارکت جوانان و دانشجویان و طلاب در استان اجرا شد و 22 اکیپ ثابت و سیار در آن طرح مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: طرح دادرس یعنی دانش آموز آماده در روزهای سخت در 120 مدرسه در سطح استان قم به اجرا درآمد، مسابقاتی برای این طرح در رشته‌های اطفای حریق، حمل مصدوم، اسکان اضطراری، پناه گیری و خروج ایمن و ارزیابی و کنترل علایم حیاتی برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: این جمعیت امسال در فصل تابستان کلاس‌های آموزشی در رشته‌های علمی، هنری، ورزشی، فنی و حرفه ای، رایانه و زبان انگلیسی برگزار کرده، هزینه این کلاس‌های آموزشی در سال جاری افزایش نیافته است.

 

اجرای طرح ملی پیمان در قم

گل فشان با اشاره اجرای طرح ملی پیمان در استان قم اظهار کرد: این طرح برای پیشگیری موثر از اعتیاد در استان برگزار شد و در آن 700 نفر از جوانان مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: کانون غنچه‌های هلال احمر استان قم در جشنواره ملی و بین المللی نقاشی صلح و دوستی رتبه برتر را کسب کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن هرمز در بخش دیگری از جلسه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد استان قم اظهار کرد: این نهاد برون سپاری برنامه‌ها و استفاده از ظرفیت نهادهای دیگر را در دستور کار دارد، همچنین توجه ویژه ای به برنامه‌های قرآنی در کمیته امداد می‌شود.

وی ادامه داد: دو هزار و 600 نفر در اردوهای زیارتی و سیاحتی کمیته امداد استان قم در سال جاری شرکت کردند، برای مددجویان نخبه این کمیته در قالب دو طرح سدید و طرح وارثین، دوره‌های ویژه ای 10 تا 15 روزه در مشهد برگزار شد.

 

ایجاد 5 پایگاه اوقات فراغت توسط کمیته امداد قم

معاون فرهنگی و آموزشی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم افزود: افراد زیرپوشش این کمیته در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند و خدمات کمیته امداد به مددجویان در بخش فرهنگی، رایگان است.

هرمز در پایان خاطرنشان کرد: پایگاه‌های اوقات فراغت کمیته امداد استان قم، پنج پایگاه است و رویکرد برنامه‌های فرهنگی در این کمیته، رویکرد خانواده محور است.

سید محمدرضا هاشمی در بخش پایانی جلسه، مهارت آموزی را یک مساله ضروری دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیت سازمان فنی و حرفه ای در این زمینه در برنامه‌های اوقات فراغت استفاده شود، آشناکردن نوجوانان و جوانان با بازار اشتغال یک مساله ضروری است.

وی ادامه داد: موازی کاری یک مساله موجود در برنامه‌های اوقات فراغت است و باید در برنامه‌های اوقات فراغت تنوع وجود داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: نباید از حاشیه شهر در برنامه‌های اوقات فراغت غافل بشویم، حتی در روستاها هم باید این برنامه‌ها برگزار شود و نباید برنامه‌های اوقات فراغت تنها به مرکز شهر خلاص شود.

هاشمی با اشاره به سامانه اوقات فراغت استان قم اظهار کرد: باید این سامانه فعال تر شود و دستگاه‌های مختلف آمار خودشان را در سامانه وارد کنند.

 

ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در برنامه‌های اوقات فراغت

وی ادامه داد: هدف از برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است، خروجی این برنامه‌ها باید کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: ستاد ساماندهی امور جوانان باید در طول سال و براساس نیازهای جامعه فعالیت داشته باشد تا نشاط اجتماعی در جامعه به وجود بیاید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خیرین در تهیه جهیزیه برای افراد نیازمند در استان قم و ترویج ازدواج آسان مشارکت خوبی داشتند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcir5aq.t1av32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما