چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب : 68500
منبع : ایکنا

غدیر تجلی هنرمندانه و کاملی از ‌پیوند رسالت و ولایت است

قم نيوز : مدیرکل اوقاف استان قم گفت: غدیر نمونه بارز استفاده پیامبر اکرم(ص) از ابزار هنر برای بیان پیام الهی و استحکام پیوند رسالت و ولایت بود.
غدیر تجلی هنرمندانه و کاملی از ‌پیوند رسالت و ولایت است
غدیر تجلی هنرمندانه و کاملی از ‌پیوند رسالت و ولایت است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم، مدیرکل اوقاف استان قم هفتم شهریور در جلسه بازرسی با موضوع صیانت از حقوق شهروندی، سلامت اداری و میز خدمت، با اشاره به فرارسیدن عید سعید غدیر خم اظهار کرد: در این روز پیوند رسالت و ولایت برای همیشه استحکام پیدا کرد و ماندنی شد.

وی افزود: نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) در معرفی حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، با استفاده از ابزار هنر به بهترین وجه رسالت خود را بیان کردند، در حقیقت می‌توان گفت ابتکاراتی که پیامبر اکرم(ص) در استفاده از هنر برای ماندگاری این روز استفاده کرد از عهده هیچ هنرمند دیگری بر‌نمی‌آمد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه با اشاره به مجموعه فعالیت‌های این اداره‌کل در راستای صیانت از حقوق شهروندی بیان کرد: این اقدامات در سه مأموریت اصلی اوقاف در حوزه قرآن امامزادگان و وقف مشهود هستند.

وی ادامه داد: خدماتی که در زمینه فعالیت‌های قرآنی ارائه می‌شوند شامل موارد گوناگونی است که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری کلاس‌های طرح تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد، این طرح در سال جاری با حضور ۷ هزار نفر قرآن‌آموز اجرایی شده و علاوه بر این خدمات دیگری به صورت رایگان به ۲۰ هزار نفر ارائه شده است.

حسینی‌مقدم با اشاره به اقدامات اداره‌کل اوقاف استان قم در حوزه بقاع متبرکه عنوان کرد: در زمینه حرم‌های مطهر امامزادگان نیز فعالیت‌های مختلفی صورت می‌گیرد که می‌توان آنها را در چند بخش عمرانی، فرهنگی و مناسبتی دسته‌بندی کرد.

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: بسترهای کار فرهنگی و خدماتی برای مردم شریف قم و زائرانی از سراسر کشور در بقاع متبرکه استان قم مشهود است؛ اسکان زائرین، برگزاری برنامه‌های فرهنگی شامل بیش از ۱۴ ویژه برنامه همچون آرامش بهاری، ضیافت الهی و سوگواره یاس نبوی که با محوریت بقاع متبرکه اجرایی می‌شوند.

وی برپایی خیمه‌های معرفت در حوزه عفاف و حجاب، مشاوره، پرسش و پاسخ مذهبی و کودک و نوجوان را از دیگر فعالیت‌هایی دانست که با محوریت حرم‌ مطهر امامزادگان صورت می‌گیرد و افزود: برنامه‌هایی نیز در حوزه وقف داریم که بقاع متبرکه نقش محوری در آنها دارند، از جمله کمک به نیازمندان، کمک به هیات‌های مذهبی، تامین نیاز بیماران به دارو و درمان، تامین آب شرب و ... که همگی در راستای حقوق شهروندی انجام می‌شوند.

حسینی‌مقدم به ایجاد سامانه جامع الکترونیکی سازمان اوقاف اشاره و اظهار کرد: سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه در سراسر کشور از جمله استان قم مورد بهره‌برداری قرار گرفته و بر این اساس تمام فعالیت‌های مالی و گزارش‌های مربوط به درآمد و هزینه‌ها در تمام بخش‌ها از جمله بقاع متبرکه و ادارات کل اوقاف به صورت آنلاین در دسترس است همچنین برای پرداخت اجاره بهای موقوفات هم می‌توان از این طریق اقدام کرد، همه این کارها در راستای دسترسی شفاف به اطلاعات و نیز کاهش مراجعات فیزیکی صورت گرفته و در راستای صیانت از حقوق شهروندی و سلامت اداری قابل تعریف هستند.

انتهای پیام /137
https://qomnews.ir/vdciuwaq.t1avu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما