يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : 6858
رمضانی خبر داد:

برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در قم

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم از برگزاری جشنواره استانی حضرت علی اکبر(ع) در قم خبر داد.
برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در قم
به گزارش قم نیوز، روح الله رمضانی اظهار کرد: این در حالی است که جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع) با برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان در سطح ملی برگزار می شود ولی این معاونت نیز قصد دارد چنین جشنواره ای را در سطح استانی در قم نیز برگزار کند.

وی ادامه داد: جشنواره حضرت علی اکبر(ع) به منظور شناسایی، معرفی الگوها و تجلیل از جوانان برتـر با هدف زمینـه‌سازی بـرای توسعه ارزش های متعالی و روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده برگزار می شود.

سرپرست معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم ابراز داشت: همچنین ایجاد زمینه برای تقویت ایمان، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی، ایجاد زمینه‌های مشارکت در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی، حمایت از فعالیت‌های هویت‌ آفرین، تقویت روحیه تحقیق، ابداع و ابتکار، الگو سازی منـاسب و شناسـایی و ارزش ‌نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان ایـران اسلامی از جمله اهداف مهم برگزاری این جشنواره است.

وی یاد آور شد: جشنـواره حضرت علی اکبر(ع) همه ساله در روز جوان مقارن با یازدهم شعبان، سالروز تولد حضرت علی اکبر(ع) ) بر اساس آیین نامه مصوب در جلسه سی و سوم شورای عالی جوانان به ریاست رییس جمهور در ششم تیرماه سال ۱۳۸۹ برگزار می‌شود.

رمضانی بیان کرد: جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) تاکنون در دو دوره، نخستین بار در سال ۱۳۸۶ و دومین بار در سال ۱۳۸۷، توسط سازمان ملی جوانان سابق برگزار شده است و در سال ۱۳۸۹ این جشنواره در قالبی جدید و با عنوان جشنواره ملی جوان ایرانی در دو سطح جشنواره‌های موضوعی و جشنواره جشنواره‌ها در کشور برگزار شد.

برگزاری جشنواره علی اکبر با هدف بررسی دستاوردهای جوانان
وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۱ نیز وزارت ورزش و جوانان قصد دارد با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه جوانان، جشنواره حضرت علی‌‌اکبر (علیه‌السلام) را با هدف بررسی دستاوردهای جوانان در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی و انتخاب و تقدیر از برترین‌های هر حوزه برگزار کند.

سرپرست معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به موضوعات تخصصی جشنواره حضرت علی اکبر(ع) تصریح کرد: جوان و قرآن، طلبه جوان، جوان و طنز و ادبیات، جوان و کار آفرینی، فیلم جوان، جوان و موسیقی، کشاورزی و روستایی جوان، جوان و هنرهای نمایشی، مبتکر و مخترع جوان، جوان و رسانه، جوان و فعالیت­ های اجتماعی، جوان و هنرهای تجسمی، جوان ایرانی خارج از کشور، سرباز جوان و جوان با توانایی‌های خاص "جوان معلول" موضوعات این جشنواره محسوب می شوند.

رمضانی با اشاره به اهداف کلان جشنواره حضرت علی‌‌اکبر (ع) یاد آور شد: ارتقای جایگاه جوانان در محورهای علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی مد نظر برگزار کنندگان این جشنواره است که مطمئنا مورد استقبال جوانان جامعه نیز قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdci.waqct1avvbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما