شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب : 68599
منبع : خبرگزاری تسنیم

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در قم از ۱۵ تا ۲۲ شهریورماه سال جاری خبر داد.
نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در قم برگزار می‌شود
نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت تسهیل ترخیص در گمرک استان اظهار داشت: صادرات پنج‌ماهه منتهی به مرداد سال1396 در مقایسه با صادرات پنج‌ماهه منتهی به مرداد سال1397در استان از 85.68 هزار دلار به 111.725 هزار دلار افزایش‌یافته است، ازنظر وزنی نیز از 69.478 تن به بیش از 100 تن افزایش پیداکرده است.

وی  صادرات گمرکی استان را در پنج‌ماهه منتهی به مرداد سال گذشته و سال جاری مقایسه کرد و افزود: صادرات گمرکی استان قم نسبت به سال گذشته از 72.707 هزار دلار به 97.153 هزار دلار افزایش پیداکرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اقلام صادراتی استان قم به کشورهای دیگر ادامه داد: مواد پلاستیکی، اسنک، فلزات، فرش ازجمله اقلام صادراتی قم به کشورهای خارجی است.

وی با تأکید بر لزوم صادرات غیرنفتی و افزایش صنایع صادراتی استان قم خاطرنشان کرد: کشور عراق، افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی، پاکستان، ترکیه، هند، ارمنستان، ازبکستان ترکمنستان و آذربایجان ازجمله کشورهای بازار هدف صنایع استان قم هستند.

سیجانی افزود: درصد رشد صادرات ما به کشورهای دیگر افزایش‌یافته اما متأسفانه به دلایل متعددی صادرات صنایع استان به کشورهای عراق و ترکمنستان کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به برخی از علل کاهش صادرات قم به ترکمنستان و عراق تصریح کرد: افزایش قیمت دلار سبب افزایش وزنی محصول و کاهش ارزش محصول می‌شود، عدم توزیع مواد اولیه توسط پتروشیمی‌ها و تعاونی‌ها و کاهش محسوس سهمیه مواد اولیه، رقابت‌های ناسالم صادرکنندگان در کشور عراق و کاهش قیمت کالاهایی صادراتی استان، ترس از عدم تعهد، ترس از ایفای تعهدات ارزی، تفاوت قیمت فروش داخلی و چند نرخی بودن ارز ازجمله مشکلات صادرکنندگان به کشور عراق و ترکمنستان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن  و تجارت استان قم با بیان اقلام وارداتی استان قم افزود: موتورسیکلت، قطعات کشاورزی  و صنعتی، قهوه و چای، محصولات شیمیایی، دستگاه‌های اپتیک پزشکی و غیرپزشکی ازجمله صنایع وارداتی به استان هستند.

وی با اشاره بازار هدف واردات استان افزود: چین، کره، ژاپن، هند، ایتالیا، ترکیه، اندوزی، فرانسه، آلمان امارات ده کشور واردکننده به استان هستند.

سیجانی با اشاره به تقویم نمایشگاهی استان ادامه داد: طبق تقویم نمایشگاهی لازم به برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و  استانی است که الکامپ، دنیای نوزاد، ملزومات ازدواج کاشی و سرامیک، رستوران و شیرینی و شکلات نمایشگاه تخصصی درب و پنجره، و فرش استان ازجمله این نمایشگاه‌ها خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن  و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از 15 تا 22 شهریور، نمایشگاه صنعت دام و طیور 3 تا 6 مهر، جشنواره ملی اقوام 15 تا 18 آبان، نمایشگاه  خودرو و موتورسیکلت 23 تا 25 آبان ماه در استان قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgyn93.ak97y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما