يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : 68608
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد

پیش بینی رسیدن تعداد دانش آموزان استان قم به 250 هزار نفر /1500 معلم کم داریم

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: برآورد می‌کنیم که تعداد دانش آموزان استان در مهرماه سال جاری به 250 هزار دانش آموز برسد.
پیش بینی رسیدن تعداد دانش آموزان استان قم به 250 هزار نفر /1500 معلم کم داریم
پیش بینی رسیدن تعداد دانش آموزان استان قم به 250 هزار نفر /1500 معلم کم داریم
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ الاسلام امروز با اشاره به تعداد دانش آموزان استان قم اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته 242 هزار دانش آموز در استان داشتیم و برآورد می‌کنیم که تعداد دانش آموزان در مهرماه سال جاری به 250 هزار دانش آموز برسد.

وی ادامه داد: 15 هزار و 300 همکار شاغل در اداره کل آموزش و پرورش استان قم داریم و با کسری هزار و 500 معلم در مدارس دوره ابتدایی استان مواجه هستیم، همکاران زیادی در این اداره طی چهار سال آینده در شرف بازنشستگی قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: در سال جاری، هزار و 81 ردیف استخدامی در این اداره کل داریم که این افراد از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند، دانشجویانی که در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می‌شوند، پس از چهار سال تحصیل در این دانشگاه و فارغ التحصیلی به مرحله تحصیل در مدرسه می‌رسند.

شیخ الاسلام، تعداد واحدهای آموزشی استان قم را هزار و 400 واحد دانست و تصریح کرد: 97 درصد دانش آموزان استان قم در شهر قم ساکن هستند، چنین وضعیتی در کشور نظیر ندارد و تراکم دانش آموزی در استان قم بالا است.

وی ادامه داد: استان قم در کسری فضای آموزشی رتبه آخر را در کشور دارد و بالاترین تراکم دانش آموزی و کمترین سرانه فضای آموزشی را در این استان شاهد هستیم، 149 مدرسه در چهار سال گذشته در قم احداث و مقاوم سازی شد، با این وجود هنوز سرانه فضای آموزشی در این استان از میانگین کشوری کمتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان خاطرنشان کرد: با کسری 100 مدرسه در استان مواجه هستیم، به خصوص در مناطقی همچون پردیسان، شهرک ایثار و بلوار غدیر مشکل کمبود مدرسه شدید تر است، به عنوان مثال اکنون 200 واحد مسکونی در بلوار غدیر آماده تحویل است، اما هنوز مدرسه ای در این بلوار احداث نشده است.

انتهای پیام/138
 
https://qomnews.ir/vdch6-n-.23n6vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما