?>?> آمادگی 53 موکب قم برای خدمت رسانی به زائرین اربعین | قم نیوز
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 68742
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه ستاد اربعین استان قم مطرح شد

آمادگی 53 موکب قم برای خدمت رسانی به زائرین اربعین

قم نيوز : در جلسه ستاد اربعین استان قم گزارشی از وضعیت موکب‌های استان و آمادگی این موکب‌ها برای خدمت رسانی به زائرین اربعین ارائه شد.
آمادگی 53 موکب قم برای خدمت رسانی به زائرین اربعین/ برگزاری جلسات تخصصی برای حل مشکلات موکب‌های اربعین
آمادگی 53 موکب قم برای خدمت رسانی به زائرین اربعین/ برگزاری جلسات تخصصی برای حل مشکلات موکب‌های اربعین
به گزارش قم نيوز علی اکبر عطایی در ابتدای این جلسه با اشاره به خدمات موکب‌های استان قم در اربعین اظهار کرد: سال گذشته استان در ایام زیارت اربعین، 43 موکب در نقاط مختلف داشت که 500 هزار نفر در این موکب‌ها اسکان پیدا کردند و 3.5 میلیون نفر هم تغذیه شدند، همچنین 19 اکیپ همراه با پزشک در موکب‌های استان قم در ایام زیارت اربعین حضور داشتند.

 

آمادگی 53 موکب قم برای خدمت رسانی به زائرین اربعین

وی ادامه داد: امسال 53 موکب در استان قم برای خدمت رسانی به زائرین اربعین اعلام آمادگی کردند که 35 موکب پرونده خودشان را کامل کردند و پرونده‌های آن‌ها به تهران برای صدور مجوز ارسال شد.

مدیر ستاد بازسازی عتبات استان قم افزود: دشمن به دنبال دامن زدن به اختلافات بین مردم ایران و مردم عراق است، مردم استان قم در خدمت به زائرین اربعین سرآمد هستند و به دنبال ایجاد زمینه برای حضور موکب‌های استان در ایام زیارت اربعین هستیم.

عطایی تعداد موکب‌های استان قم در مهران در ایام اربعین را هفت موکب دانست و خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی لازم برای تامین زمین و نیازهای این موکب‌ها صورت بگیرد.

 

برگزاری جلسات تخصصی برای حل مشکلات موکب‌های اربعین

یونس عالی پور در ادامه این جلسه با اشاره به حضور زائرین ایرانی در زیارت اربعین اظهار کرد: حضور پررنگ تر زائرین و موکب‌ها در ایام اربعین، توطئه دشمن را برای تفرقه افکنی بین مردم ایران و مردم عراق خنثی می‌کند.

وی ادامه داد: جلساتی به صورت تخصصی طی روزهای آتی برای حل مشکلات مختلف موکب‌های استان قم برگزار می‌شود تا این مشکلات یک به یک حل شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: برنامه ریزی برای حمل و  نقل کالاها و خادمان موکب‌های استان به صورت یک جا به داخل عراق در کاهش هزینه‌های این موکب‌ها تاثیر دارد و بسیاری از رانندگان آماده همکاری به صورت رایگان در این خصوص هستند.

 

برگزاری نمایشگاه تجاری قم در لبنان

عالی پور با اشاره به نمایشگاه اقتصادی استان قم در لبنان اظهار کرد: نمایشگاهی برای عرضه کالاهای استان قم در شهر صور لبنان آغاز شده است، پیش از این هم نمایشگاه‌هایی در شهرهایی مثل نبطیه برگزار شد.

وی ادامه داد: بسیاری از زائرین اربعین در مسیر حرکت به عراق از شهر قم عبور می‌کنند و باید به دنبال ایجاد موکب‌ها برای پذیرایی از آن‌ها باشیم، همچنین باید حمایت‌های لازم از برپایی موکب‌های اتباع خارجی مقیم قم صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: موکب‌های استان باید به دنبال فعالیت تلفیقی با موکب‌های عراقی در ایام اربعین باشند تا فعالیت آن‌ها تسهیل شود و هزینه‌هایشان کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: باید به دنبال برگزاری مراسم رسمی برای بدرقه خادمان موکب‌های استان در حرم حضرت معصومه(س) باشیم.

مهدی رمضان پناهی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قم در ادامه این جلسه گفت: طی سه سال اخیر موکبی به همت اتباع خارجی در استان قم در جاده اراک برای خدمت به زائرین در ایام اربعین برپا شد و در این موکب‌ها پزشکان اتباع خارجی حضور پیدا کردند.

 

اعزام شبه کاروانی زائران اربعین

مهدی صالحی مدیرکل حج و زیارت استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به برنامه این سازمان در ایام اربعین اظهار کرد: سازمان حج و زیارت به دنبال اعزام شبه کاروانی با همکاری ارگان‌های دیگر در ایام اربعین است.

وی ادامه داد: امسال از ظرفیت دفاتر زیارتی و مسافرتی در استان قم استفاده می‌شود تا زائرین از طریق سامانه سماح بتوانند روادید عراق برای ایام اربعین را دریافت کنند.

محمد خلیلی مدیر کل گمرکات استان قم در بخش دیگری از جلسه با اشاره به مشکلات گمرکی موکب‌های استان قم اظهار کرد: برخی از کالاهایی که نیاز موکب‌ها است، خروج شان از کشور ممنوع است و به همین دلیل مشکلات برای خروج کالاهای موکب‌ها پیش می‌آید. باید پیش از ایام زیارت اربعین تصمیمی در خصوص شیوه خروج کالاهای موکب‌های استان گرفته شود تا مشکلاتی برای آن‌ها پیش نیاید.

 

مشارکت مردم قم در خدمت رسانی به زائرین اربعین

ستار احمدوند در بخش دیگری از جلسه با اشاره به حضور زائرین خارجی اربعین در ایران اظهار کرد: زائرینی از کشورهای افغانستان و پاکستان از مسیر ایران به عراق می‌روند، در این راستا موکب‌هایی در مسیر این زائرین از جمله شهر قم برپا می‌شود.

معاون اجرایی سپاه استان قم ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی اما مردم در خدمت رسانی به زائرین اربعین مشارکت می‌کنند و باید مدیریت مناسبی در زمینه موکب‌های استان قم صورت بگیرد تا شاهد هم افزایی این موکب‌ها در خدمت به زائرین باشیم.

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در بخش پایانی جلسه گفت: دریافت مجوز برای ورود اتوبوس‌ها و کامیون‌های ایرانی به داخل عراق تابع تصمیمات ستاد مرکزی اربعین است و آماده همکاری با موکب‌های استان قم در این خصوص هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgxu93.ak97t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما