چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : 68756
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت جامعة المصطفی العالمیه:

حقانیت اسلام و پیامبر اکرم(ص) از طریق مباهله اثبات شده است

قم نيوز : مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت جامعة المصطفی العالمیه گفت: حقانیت اسلام و پیامبر اکرم(ص) از طریق مباهله اثبات شده است و پیامبر اکرم(ص) با عزیزترین افراد خانواده خود در میدان مباهله حضور پیدا کردند.
حقانیت اسلام و پیامبر اکرم(ص) از طریق مباهله اثبات شده است
حقانیت اسلام و پیامبر اکرم(ص) از طریق مباهله اثبات شده است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حسین عبدالمحمدی امروز با اشاره به فرارسیدن روز مباهله اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در چنین روزی با مسیحیان نجران به مباهله پرداختند و در چنین روزی آیه 61 سوره آل عمران نازل شد که خداوند می‌فرماید «فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ».

وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه مسیحیان نجران استدلال‌های گوناگون را نپذیرفتند پیامبر اکرم(ص) با آنها به مباهله پرداختند که به معنای نفرین کردن است.

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به پیام‌های جریان مباهله گفت: در مباهله دو طرف جریان در مراسمی همدیگر را لعن و نفرین می‌کنند و هر کس بر حق باشد نفرین او مستجاب می‌شود و طرف مقابل از بین می‌رود بنابراین جریان مباهله حقانیت اسلام و پیامبر اکرم(ص) را به اثبات رساند زیرا پیامبر اسلام با عزیزترین افراد در مراسم حاضر شدند و آمادگی خود را برای مباهله اعلام کردند.

وی عنوان کرد: جریان مباهله منحصر به دوران پیامبر اکرم(ص) نبوده و امروز نیز می‌تواند جاری باشد و عالمان وارسته این آمادگی را دارند که مخالفان که حاضر به پذیرش استدلال‌ها نیستند به مباهله دعوت کرده و آمادگی خود را برای مباهله اعلام کنند.

عبدالمحمدی با بیان اینکه حقانیت اسلام و پیامبر اکرم(ص) از طریق مباهله اثبات شده است گفت: بحث و مناظره پیش از آنکه حقیقت آن آشکار شود خوب است ولی پس از آشکار شدن حقیقت دیگر معنا ندارد و نمی‌تواند ادامه داشته باشد اگر افراد نپذیرفتند به طور طبیعی نوبت به مباهله می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که مخالفان اسلام مشاهده کردند پیامبر اکرم(ص) با عزیزترین افراد خانواده خود یعنی امیر مؤمنان(ع)، فاطمه زهرا(س)، امام حسین(ع) و امام حسن(ع) در میدان مباهله حضور پیدا کردند، ترسیدند و حاضر به مباهله نشدند.

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت جامعة المصطفی العالمیه فضیلت امیر مؤمنان(ع) را از دیگر نکات آیه مباهله ذکر کرد و افزود: ایشان به عنوان جان رسول الله(ص) خطاب شده و این امر از فضائل حضرت شمرده می‌شود که ریشه قرآنی دارد.

وی یادآور شد: زمانی که وحی نازل می‌شد پیامبر اکرم(ص) می‌شنیدند ولی دیگران نمی‌شنیدند در حالی که امیر مؤمنان(ع)می‌فرمودند وحی که نازل می‌شد ناله شیطان را می‌شنیدم زیرا به این وسیله زمینه‌های هدایت مردم فراهم می‌شود.

عبدالمحمدی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که امامت امیر مؤمنان(ع) امتداد نبوت پیامبر خاتم(ص) است و مباهله سند حقانیت اسلام نسبت به ادیان دیگر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcb0zb0.rhbwspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما