يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : 68917
منبع : خبرگزاری فارس
با حضور نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد

نهمین سوگواره شعر عاشورایی استان قم

قم نيوز : گردهمایی بزرگ مداحان و شاعران آیینی و نهمین سوگواره شعر عاشورایی استان قم برگزار شد.
نهمین سوگواره شعر عاشورایی استان قم
نهمین سوگواره شعر عاشورایی استان قم
به گزارش قم نیوز گردهمایی بزرگ مداحان و شاعران آیینی و نهمین سوگواره شعر عاشورایی استان قم با حضور آیت الله فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی و جمعی از شاعران و مداحان  شنبه شب در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد.

در ابتدای این اجلاس حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به تشریح جایگاه و اهمیت مداحی پرداخت و اظهار کرد: یکی از وظایف و مسؤولیت‌های مداحان تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف دینی است که این امر بسیار خطیر و در عین حال ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه انتخابات کانون مداحان و شعرای استان به زودی برگزار می‌شود افزود: دوره ۴ ساله کانون مداحان به پایان رسیده است و منتخبان جدید این کانون به زودی معرفی می‌شوند.

در ادامه محمدعلی مجاهدی از شعرای آیینی برجسته کشور گفت: شاعر و مداح اهل بیت(ع) باید نسبت به شرایط و نیاز‌های جامعه آشنایی داشته باشد و از اشعاری استفاده کند که مورد پسند جامعه است.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشعار بسیار خوبی سروده شده است افزود: اشعاری که پس از پیروزی انقلاب اسلامی سروده شده است، با اشعار پیش از انقلاب تا هزار و صد سال قبل، قابل مقایسه نیست و انقلاب اسلامی ایران شعر شیعی را شکوفا و پویا کرده است و به همین دلیل اشعاری که پس از انقلاب اسلامی به ویژه در دو دهه اخیر سروده شده است، از اشعار فاخر و برتر شیعی و آیینی محسوب می‌شوند.

دبیر دائمی شعر آیینی کشور با بیان اینکه توجه به اشعار حماسی و آیینی ضرورت دارد خاطرنشان کرد: قرائت حماسی از واقعه عاشورا از نکات بسیار مهم در مداحی و مرثیه‌سرایی است چراکه این نوع اشعار از حواشی و افراط و تفریط به دور است.

عباس حیدرزاده رئیس کانون مداحان و شاعران قم نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در دوره‌های دانش‌آموزی  مداحی عنوان کرد: در دوره آموزشی مداحان ویژه برادران حدود ۶۰ نفر و در بخش خواهران نیز حدود ۸۵ نفر آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را در دوره‌ مقدماتی و متوسطه کسب کردند.

وی در پایان گفت: همچنین کلاس‌هایی با موضوع سبک زندگی اسلامی برای مداحان برگزار شد و برخی خدمات و تسهیلات مانند بیمه نیز برای مداحان در دستور کار است.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdca0oni.49na615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما