دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 68957
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد

اعزام 12500 مبلغ در ماه محرم به نقاط مختلف کشور/ضرورت تشکیل شورای عالی تبلیغ

قم نيوز : معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: 12 هزار و 500 مبلغ توسط این دفتر در ماه محرم به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند.
اعزام 12500 مبلغ در ماه محرم به نقاط مختلف کشور/ضرورت تشکیل شورای عالی تبلیغ
اعزام 12500 مبلغ در ماه محرم به نقاط مختلف کشور/ضرورت تشکیل شورای عالی تبلیغ
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد امروز با اشاره به اعزام مبلغ توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: حدود 12 هزار و 500 مبلغ توسط این دفتر به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند که این مبلغین طی روزهای دوم تا دوازدهم محرم به تبلیغ می‌پردازند، حدود 10 درصد از این افراد جزو خواهران مبلغ هستند، همچنین دو هزار نفر از این مبلغان هم در قالب گروه‌های تبلیغی اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: گروه‌های تبلیغی به صورت جمعی کار تبلیغ را در قالب‌هایی جدید به جز قالب‌هایی سنتی تبلیغ در اماکنی همچون پارک‌ها انجام می‌دهند، همچنین 250 نفر از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم هم به عنوان نخبگان تبلیغی ساماندهی شدند که به مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ برای تبلیغ در ماه محرم اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: مبلغین براساس ارزیابی‌های منطقه ای اعزام می‌شوند و ارسال درخواست اعزام مبلغین از سوی نهادهای مختلفی همچون کانون‌های اصلاح و تربیت و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد صورت می‌گیرد.

روستا آزاد با اشاره به اولویت اعزام مبلغ در ماه محرم اظهار کرد: بخش زیادی از مبلغین به مناطقی اعزام می‌شوند که در طول سال دسترسی به روحانی ندارند، البته عمده روستاهای استان قم دارای روحانی در طول سال هستند مگر این که جمعیت آن روستاها کم باشد، البته با این وجود در خود استان قم هم اعزام مبلغ داریم.

وی ادامه داد:  تشکیل شورای تبلیغ را با حضور نهادهایی همچون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و سازمان تبلیغات اسلامی پیشنهاد می‌کنیم که تشکیل این شورا موجب تفاهم‌های بهتری در عرصه تبلیغ می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ص) از تهدیدها، فرصت ایجاد کرد، در این راستا، برنامه‌هایی با حضور مدیران بخش‌های مختلف کشور برای تبیین ابعاد جنگ روانی دشمن و دستاوردهای انقلاب اسلامی و نیز نشست پاسخ به شبهات را برای مبلغان ماه محرم برگزار کردیم، وظیفه مبلغان در ماه محرم، تبیین واقعیت‌ها و امیدآفرینی برای محرم است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcefo8p.jh8vni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما