دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 6902

مراسم ویژه آزادسازی خرمشهر در گلزار شهدای سوم خرداد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر مراسم گرامیداشت شهدای سوم خرداد در مرکز فرهنگی شهدای فتح خرمشهر قم برگزار می‌شود.
مراسم ویژه آزادسازی خرمشهر در گلزار شهدای سوم خرداد
به گزارش قم نیوز، محمد کاظم پورامینی اظهار کرد: تجلیل از شهدای فتح خرمشهر تقدیر از همه مجاهدان و مدافعان دوران دفاع مقدس است که با جانفشانی، ایران اسلامی را از لوث وجود دشمنان آزاد کردند و آزادی و عزت و افتخار آفریدند.

وی ادامه داد: سوم خرداد نقطه عطف دفاع مقدس بود و فتح خرمشهر دروازه فتوحات دوران هشت سال جنگ تحمیلی حماسه مردان با ایمان و دلیر که با اندک امکانات نظامی اما با اراده‌های آهنین در برابر دشمنان تا دندان مسلح ایستادند و به یاری خداوند متعال توانستند با خون خویش خرمهشر را آزاد کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم اضافه کرد: حماسه دلاورمردان این آب و خاک یادآور حماسه مجاهدان جنگ بدر بود که در کنار پیامبر اکرم حماسه آفریدند و از اسلام در برابر کفار جاهل به دفاع برخاستند و دست یاری خداوند نیروی اندک را بر عده کثیر دشمنان پیروز گردانید و در خرمشهر نیز با وجودی که در جنگی نابرابر مجاهدان فی سبیل الله حضور داشتند اما دست اراده خداوند اسلام را پیروز کرد.

پورامینی افزود: از همین روی است که امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و استان قم در جریان عملیات آزادسازی خرمشهر بیش از ۲۰۰ شهید را تقدیم کرد و در این امتحان الهی پیروز شد.

وی خاطرنشان داد: به همین مناسبت در سی‌امین سالروز فتح خرمشهر و به منظور ارج نهادن به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس در کنار مزار شهدای سوم خرداد مراسم بزرگداشت شهدای فتح خرمشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اضافه کرد: این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، امت شهید پرور و مسوولان استان روز سوم خرداد ساعت ۱۸در کنار مزار شهدای سوم خرداد در مرکز فرهنگی شهدای فتح خرمشهر برگزار می‌شود.

پورامینی گفت: در این مراسم ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی و سخنرانی سردار عراقی جانشین نیروی زمینی سپاه، مزار شهدای سوم خرداد گلباران می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.uaqct1a3rbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما