سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 6927
در دیدار معاون استاندار قم با مسوولان بهداشتی استان عنوان شد:

اجرای 40 طرح بهداشتی و درمانی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی در جریان روند اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی در قم قرار گرفت.
اجرای 40 طرح بهداشتی و درمانی در قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی انصاری در دیدار با رییس و اعضای هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت و حساسیت دو حوزه سلامت و امنیت، گفت: در بسیاری از روایات مقوله سلامت جلوتر از مبحث امنیت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سلامت جسمی و تعادل روحی در تصمیم‌گیری‌ها نقش مهم و تاثیرگذاری دارد، افزود: حوزه سلامت و امنیت مشترکات بسیاری دارند و برای موفقیت در این دو عرصه باید هماهنگی‌ها افزایش یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم امنیت را پایه و اساس همه برنامه‌ها در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: در سایه امنیت و گسترش و تقویت حوزه سلامت می‌توان بسیاری از اهداف و برنامه‌ها را جامه عمل پوشاند.

انصاری با اشاره به عزم دولت در توسعه خدمات در مناطق محروم و گسترش فعالیت‌ها و طرح‌های عمرانی، گفت: نگاه دولت و مسوولان استان به مقوله سلامت نگاه ویژه‌ای است و طرح‌های مختلف بهداشت و درمان همواره مورد توجه بوده است.

وی افزود: این نگاه که وزارت بهداشت و درمان با مشکلات اعتباری دست و پنجه نرم می‌کند هنوز به درستی برای برخی از مسوولان تبیین نشده است و باید در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی اصلی حوزه سلامت همواره طرح‌های مختلفی را در راستای تقویت و گسترش مقوله بهداشت و درمان در دست تهیه و یا اجرا دارد، گفت: این موضوع سبب می‌شود تا دست مسوولان در اختصاص اعتبارات به این طرح‌ها بازتر باشد.

حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به اهمیت هر یک از طرح‌های این دانشگاه در راستای پیشگیری از بیماری‌ها و ارائه خدمات درمانی مطلوب به مردم، گفت: اینکه هر یک از این طرح‌ها که به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است بخواهد به دلیل مشکلات اعتباری اجرا نشود منطقی نیست.

سید شمس‌الدین حجازی رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این دیدار با بیان گزارشی از حوزه فعالیت این دانشگاه در بخش‌های مختلف نظارتی، بهداشتی، درمان، آموزشی و فرهنگی گفت: در دوران فعالیت‌های دولت نهم و دهم حجم امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی توسعه بسیاری یافته است به گونه‌ای که در حال حاضر ۴۰ طرح بهداشتی و درمانی در بخش‌های مختلف در دست اقدام است و بسیاری از آنها در مرحله نهایی اجرا قرار دارند.

وی برخی طرح‌های بهداشتی این دانشگاه در زمینه مقابله با بیماری سالک را یادآور شد و گفت: در سال گذشته و با عزم جدی کارشناسان و مسوولان بهداشتی این دانشگاه میزان ابتلا به سالک با اجرای به موقع طرح جونده کشی و افزایش میزان آگهی بخشی عمومی ۱۳ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.0dviw6d1egiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما