پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 69572
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد

تحصیل 255 هزار دانش آموز در مدارس استان قم

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: سال گذشته تعداد دانش آموزان استان 242 هزار دانش آموز بود که در سال جاری این رقم به 255 هزار دانش آموز رسید.
تحصیل 255 هزار دانش آموز در مدارس استان قم
تحصیل 255 هزار دانش آموز در مدارس استان قم
به گزارش قم نیوز حمید رضا شیخ الاسلام امروز با اشاره به وضعیت دانش آموزان استان قم اظهار کرد: در سال جاری تعداد دانش آموزان مقطع اول ابتدایی استان به 30 هزار نفر رسید، با مشکل کمبود فضای آموزشی و کم بودن تعداد معلمان در استان قم مواجه هستیم، سال گذشته تعداد دانش آموزان استان قم 242 هزار دانش آموز بود که در سال جاری این رقم به 255 هزار دانش آموز رسید.

وی ادامه داد: استان قم به لحاظ سن معلمان استان پیری است و هر سال تعداد زیادی از معلمان قمی بازنشست می‌شوند، سعی کردیم که قریب به اتفاق نیروهای مدارس استان در سال جاری حفظ شوند، همچنین برای استقرار نیروهای پرورشی در مدارس تلاش کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: جذب نیرو در آموزش و پرورش تنها از طریق کنکور است و سال گذشته هزار ردیف استخدامی در استان دریافت کردیم، مراجعات زیادی در زمینه استخدام داریم، اما اختیار استخدام معلمان در دست وزارت آموزش و پرورش نیست.

شیخ الاسلام با اشاره به جذب مربیان پیش دبستانی در استان قم اظهار کرد: سال گذشته 500 مربی پیش دبستانی در استان جذب کردیم و بحث استخدام و حق التدریس در حوزه اختیارات اداره کل آموزش و پرورش نیست.

وی خاطرنشان کرد: آماده سازی معابر ورودی و داخل محوطه مدارس قم در سال جاری توسط شهرداری قم صورت گرفت، 97 درصد از دانش آموزان استان قم در شهر قم مشغول به تحصیل هستند که این مساله مشکلاتی را به وجود آورده است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcirwaq.t1a3y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما