چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : 6969
عفتان:

مدیریت نهالستان ها به بخش خصوصی واگذار می شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: با واگذاری مدیریت نهالستان‌ها به بخش خصوصی می‌توان نهال‌های مورد نیاز استان قم را تولید کرد.
مدیریت نهالستان ها به بخش خصوصی واگذار می شود
به گزارش قم نیوز، احمد عفتان  به مبانی ماده ۱۵ قانون افزایش بهره‌وری اشاره و بیان کرد: این ماده بر توسعه فضای سبز و افزایش سرانه فضای سبز کشور تاکید دارد.

وی با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی استان قم بر اساس این ماده اقداماتی را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: تشکیل یک کمیته راهبردی فضای سبز از نخستین اقداماتی بود که در این راستا انجام شد و شناسایی ظرفیت‌های موجود برای گسترش سرانه فضای سبز در استان قم از جمله اهداف این کمیته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این اداره کل پس از تخصیص اعتبارات لازم، مطالعه در زمینه شناسایی مناطق مستعد برای ایجاد فضای سبز در استان قم است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم از مشارکت مردمی در این زمینه بهره‌مند شویم، گفت: باید با فرهنگ‌سازی مردم را به کاشت نهال تشویق کنیم.

عفتان به میانگین سرانه فضای سبز در کشور اشاره کرد و افزود: میانگین سرانه کشوری در توسعه فضای سبز جنگلی دو هزار متر مربع است و این در حالی است که میانگین سرانه استان قم از ۴۰ متر مربع تجاوز نمی‌کند.

وی با بیان اینکه رقم سرانه توسعه فضای سبز جنگلی قم بسیار پایین‌تر از سرانه کشوری است، گفت: آمارها نشان می‌دهد فاصله رقم سرانه فضای سبز جنگلی در استان قم نسبت به میانگین کشوری یک به ۵۰ است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از رایزنی با برخی دستگاه‌های استان قم برای توسعه فضای سبز خبر داد و گفت: امید است بتوانیم با کمک دستگاه‌ها، فضای سبز را در حاشیه شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه سلفچگان ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: با واگذاری مدیریت نهالستان‌ها به بخش خصوصی می‌توان نهال‌های مورد نیاز استان قم را تولید کرد.

عفتان ادامه داد: نهالستان قم با شش هکتار وسعت ظرفیت تولید نهال مورد نیاز استان را دارد.

وی با بیان اینکه توان مدیریتی نهالستان با واگذاری به بخش خصوصی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در کنار تولید درخت در نهالستان، دیگر برنامه‌هایی که هر سال در دستور کار قرار دارد ادامه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به برنامه‌های سال گذشته اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در راستای توسعه فضای سبز جنگلی اشاره و ابراز کرد: سال‌های گذشته حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار اصله نهال از نهالستان و دیگر منابع تامین و خریداری و در اماکنی مانند پادگان‌ها، مدارس،کارخانجات، معابر شهری و روستایی که در زمینه توسعه فضای سبز کار می‌کنند، توزیع ‌شد که این کار امسال نیز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: این اقدامات فضای سبز جنگلی استان قم را به ۴۵۰ تا ۵۰۰ هکتار می‌رساند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcb.0b0urhb99iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما