سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : 69779
منبع : خبرگزاری فارس
در نشست صمیمی معاون رئیس جمهور با کارآفرینان روستایی قم مطرح شد

انتقاد تولیدکنندگان از بروکراسی در ادارات

قم نيوز : کارآفرینان حوزه روستایی استان قم در نشستی با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، مشکلات خود را بیان کرده و از وضعیت بروکراسی در ادارات انتقاد کردند.
انتقاد تولیدکنندگان از بروکراسی در ادارات / بی اعتباری اسناد املاک روستایی نزد سیستم بانکی
انتقاد تولیدکنندگان از بروکراسی در ادارات / بی اعتباری اسناد املاک روستایی نزد سیستم بانکی
به گزارش قم نیوز نشست صمیمی سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با کارآفرینان حوزه روستایی استان قم عصر امروز در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد.

محمد مبشری تولید کننده صنایع دستی در استان قم در ابتدای این نشست با اشاره به مشکلات روستاییان در دریافت تسهیلات بانکی اظهار کرد: سخت‌گیری‌های زیادی در پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی صورت می‌گیرد، سخت‌گیری‌هایی که توجیهی هم ندارد.

وی ادامه داد: بازپرداخت تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان باید همراه با تنفس چند ساله باشد تا تولید صورت بگیرد و بازپرداخت تسهیلات برای تولیدکنندگان ممکن باشد.

 

بروکراسی در ادارات استان قم

محسن عبدالکریمی فعال حوزه گردشگری استان قم در بخش دیگری از نشست هم بروکراسی را از مشکلات ادارات استان دانست و تصریح کرد: روند صدور مجوزها در ادارات قم بسیار طولانی است، مدیران ادارات استان باید کارمندهای خودشان را تشویق کنند که در صدور مجوزها تسریع داشته باشند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های استان قم به گونه ای متقاضیان سرمایه گذاری را معطل می‌کنند که گاهی آن‌ها از سرمایه گذاری خودشان پشیمان می‌شوند.

ماندانا عبدی در بخش پایانی نشست گفت: با وجود اینکه تدوین طرح دامپروری من ماه‌ها طول کشید در آخرین مرحله پرداخت تسهیلات با بخشنامه معاون وزیر متوقف شد، این تصمیم خلق الساعه کارآفرین‌ها را ناراحت می‌کند.

 

بی اعتباری اسناد املاک روستایی در نزد سیستم بانکی

کارآفرین نمونه کشوری ادامه داد: سند شش دانگ مسکونی روستایی در بانک‌ها اعتبار ندارند و آن‌ها درخواست سند منزل مسکونی در تهران می‌کنند، این گونه می‌شود که روستاییان به مهاجرت به شهرها تشویق می‌شوند.

مهدی صادقی استاندار قم نیز در این نشست گلایه‌های تولیدکنندگان قمی را به حق دانست و تصریح کرد: مشکلات این قشر را در استان و کشور پیگیری می‌کنیم، متاسفانه فرهنگ خوبی را در بدنه کارمندان نداریم که به توسعه توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: راه رشد و توسعه کشور باز کردن عرصه به روی مردم و بخش خصوصی است. اکنون در حوزه عمرانی 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام دولتی در کشور داریم که تکمیل این پروژه‌ها تنها با جذب سرمایه بخش خصوصی ممکن است.

استاندار قم افزود: اگر کسانی در خصوص ورود بخش خصوصی به عرصه اقتصاد همکاری نکنند، خیانت کردند. تلاش تولیدکنندگان برای توسعه بخش روستایی مورد حمایت معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت بخش روستایی قم امیدوارکننده است و با توجه به همت دولت شاهد ارتقا حمایت از بخش خصوصی در این بخش هستیم.

 

حمایت دولت از اجرای 31 پروژه تولیدی در روستاهای قم

صادقی با اشاره به وظیفه دولت در قبال بخش خصوصی اظهار کرد: دولت و دستگاه‌های دولتی از سرمایه گذاران بخش خصوصی به خصوص در روستاها باید حمایت کنند تا نه تنها شاهد حفظ اشتغال در روستاها و ماندگاری روستاییان  باشیم، بلکه مهاجرت معکوس به روستاها را مشاهده کنیم و در این راستا گام برمی‌داریم.

وی ادامه داد: اکنون شاهد در جریان بودن پروژه‌ها در مناطق روستایی قم هستیم که این مساله امیدوار کننده است. بخش خصوصی در این زمینه فعال است و این بخش با استفاده از علم روز در راستای تقویت اقتصادی روستاهای قم گام برمی‌دارد. 31 پروژه تولیدی در سال جاری در روستاهای قم با حمایت دولت در حال اجرا است.

استاندار قم افزود: باید برای کارآفرینان و کسانی که به دنبال تولید اشتغال هستند، اطمینان ایجاد کنیم، این مهم ترین وظیفه کارگزاران دولت است، اگر این کار صورت بگیرد خود کارآفرینان همه کارهایشان را بدون نیاز به دسور دولت انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchwqn-.23nwqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما