چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : 70631
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

پیام تقدیر و تشکر شهردار قم از میزبانی شایسته کشور و ملت عراق از زائرین اربعین حسینی

قم نيوز : شهردار قم در پیامی از میهمان‌نوازی مردم کشور عراق و پذیرائی از زائرین اربعین حسینی در حماسه عظیم پیاده‌روی نجف به کربلا تقدیر و تشکر کرد.
پیام تقدیر و تشکر شهردار قم از میزبانی شایسته کشور و ملت عراق از زائرین اربعین حسینی
پیام تقدیر و تشکر شهردار قم از میزبانی شایسته کشور و ملت عراق از زائرین اربعین حسینی
به گزارش قم نیوز دکتر سقائیان‌نژاد با صدور پیامی خطاب به ملت عراق و مسئولین عتبات عالیات از میهمان‌نوازی ایشان از زائرین اربعین حسینی تقدیر و تشکر کرد.
در این پیام آمده است:

قال رسول الله (ص): إنّ لِقَتلِ الحُسينِ حَرارَة في‌ قُلوبِ المُؤمِنينَ لاتَبرُدُ اَبَداً.
اربعین میراثی ولایی، مکتبی درس‌آموز و نقشه راهی ماندگار برای نیل به ظهور است.
حماسه عظیم اقتدار جهان اسلام در قالب رزمایش پیاده روی، لطف و برکتی ماندگار از جانب حق تعالی است که "والف بین قلوبهم" را تداعی می‌کند که تبلور این مودت و دوستی اشاره شده با ادبیات "لَو أَنفَقتَ ما فِي الأَرضِ جَميعًا ما أَلَّفتَ بَينَ قُلوبِهِم وَلٰكِنَّ اللَّهَ أَلَّفَ بَينَهُم إِنَّهُ عَزيزٌ حَكيمٌ" را به خوبی در اربعین شاهد هستیم.
اربعین زمزم معرفت برای بصیرت‌افزایی و میقاتی برای میثاق تا ظهور و تجلی تبدیل کثرت به وحدت است و بخوبی ترسیم نمود که محبت و صفا و صمیمیت به وجود آمده از سرچشمه زلال عشق به صلح، دوستی، مهر و محبت تعلق به دین و آیین خاصی ندارد و این ارادتمندی فرا مکانی و فرا زمانی بوده و ولایت و آموزه‌های اخلاقی و رفتاری برگرفته از مکتب امام حسین(ع) هدیه‎‌ای برای تمامی نسل‌ها و جهانیان است و هرکس فارغ از تعصب به شناخت این بلندای اندیشه گام نهد، دل را درگرو دلدادگی نهاده و با تحیر به تأمل در ایثار گذشت وفداکاری خواهد پرداخت.
خلق جلوه‌های ویژه و ناب میهمان‌نوازی مردم فهیم عراق در سایه‌سار ارادتمندی به ساحت ملکوتی سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در قلب و دل آزادگان به ثبت جهانی رسیده و عقل در مواجهه با این عشق الهی در تحیر مانده و جهانیان، بدنبال کشف ژرفای این حماسه عظیم‌اند که چگونه عشق و ارادت به مصباح الهدی، مرزهای محدودیت‌های جغرافیایی، زبانی، نژادی و... را درنوردیده و سفینه النجاه را در پی دارد.
میزبانی شایسته شما عزیزان از میهمانان و زائرین مرقد مولا تعظیم شعائر اسلامی بوده و توفیق و عنایتی با برکت است که خداوند متعال به شما عزیزان عنایت فرموده است.
بی‌شک دشمنان همواره در طول تاریخ از اتحاد، محبت و همدلی مسلمانان در هراس بوده و متضرر شده‌اند و واقعیت این است که منافع آنها از طریق اختلاف افکنی وشایعه‌سازی رقم می‌خورد و سعی دارند به بهانه‌های واهی این پیوند سترگ را خدشه‌دار نمایند.
بحمدالله امسال همچون سال‌های قبل نقشه شوم دشمنان ناکام ماند و شاهد جمعیت حداکثری برای اظهار محبت و دلدادگی بودیم.
بدینوسیله اینجانب از کنار مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه(س) از شهر زیارتی قم دعاگویتان بوده و مراتب تقدیر و تشکر خود را از مردم بصیر، مومن و متدین عراق که بحق میزبانی شایسته برای میهمانان و زائرین مولا بودند اعلام می‌دارم و از درگاه ایزدمنان موفقیت، پیشرفت و سرافرازی در سایه امنیت برایتان آرزومندم.
دکترسید مرتضی سقائیان نژاد
شهردارقم

شایان ذکر است این پیام به زبان عربی ترجمه و برای مسئولین و تولیت عتبات عالیات، شهرداران و دیگر مسئولین شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامراء به نمایندگی از مردم عراق ارسال شده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgq39u.ak9zw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما