سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : 71007
منبع : خبرگزاری تسنیم

دستگاه‌های اجرایی قم آغازکننده اصولی و منطقی امربه‌معروف و نهی از منکر باشند

قم نيوز : دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه انجام صحیح فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر نیازمند آموزش‌های تخصصی است، گفت: ادارات و دستگاه‌های دولتی استان با تکریم مراجعه‌کنندگان باید آغازکننده اصولی این فریضه بزرگ الهی باشند.
دستگاه‌های اجرایی قم آغازکننده اصولی و منطقی امربه‌معروف و نهی از منکر باشند
دستگاه‌های اجرایی قم آغازکننده اصولی و منطقی امربه‌معروف و نهی از منکر باشند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در نشست شورای معاونان ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س)برگزار شد، با اشاره به وظایف ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار داشت: قانون وظایفی برای این ستاد مشخص کرده که در این راستا شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در بخش‌های استان و شهرک پردیسان تشکیل‌شده است.

وی با بیان اینکه 10 منطقه مختلف در استان قم برای راه‌اندازی شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر شناسایی‌شده است، افزود: با مسئولان این مناطق جلساتی برگزارشده و در این راستا شوراهایی در بخش‌های قنوات و سلفچگان نیز به‌زودی تشکیل می‌شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم گفت: از کارهای موفق ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان تقویت هسته‌های این فریضه مهم الهی در میدان آستانه حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران بوده که نتایج مثبت زیادی به بار آورده است.

آشتیانی با اشاره به فعالیت‌های شورای تخصصی اصناف قم درزمینهٔ احیای امربه‌معروف و نهی از منکر عنوان کرد: جلسات شورای تخصصی اصناف استان به‌صورت ماهانه و مستمر برای احیای این فریضه بزرگ الهی برگزارشده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های مشترک و مختلف با همکاری و مشارکت پلیس امنیت اخلاقی در سطح اماکن و اصناف از فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های مهم ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان در ماه‌های پیش رو است، فعالیت ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در مراکز مهم گردشگری، تجاری و در بین بانک‌های استان باقدرت مناسبی در حال اجرا است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم ظرفیت‌ها و بسترهای آماده حوزه‌های علمیه برای احیای این فریضه الهی را مورد توجه قرار داد و  خاطرنشان کرد: برای ترویج و احیای فریضه بزرگ امربه‌معروف و نهی از منکر باید از ظرفیت‌های مهم حوزه‌های علمیه به‌درستی استفاده شود.

آشتیانی بیان کرد: حقیقت این بوده که فراگیری اصولی امربه‌معروف و نهی از منکر نیازمند آموزش است، برپایی غرفه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر در قرارگاه مردمی اربعین قم و استقبال قابل‌توجه زائران از آن از نکات برجسته انجام منطقی و اصولی این فریضه اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: برای این‌که این فریضه الهی به‌درستی در سطح جامعه تبیین شود باید کارگاه‌های آموزشی در سطوح مختلف مقدماتی و تخصصی برای آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار شود، از ظرفیت رسانه باید برای فرهنگ‌سازی بیشتر این فریضه الهی استفاده شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با تأکید بر آغاز عملی فریضه بزرگ امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح ادارات استان ابراز کرد: در ادارات استان باید تکریم ارباب‌رجوع به نحو احسن اجرایی شود، اگر مراجعه‌کنندگان به ادارات استان با برخوردهای تکریم منشانه مواجهه شوند علاقه و اعتمادشان به کشور و نظام بیشتر می‌شود.

آشتیانی خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد مهم امربه‌معروف و نهی از منکر مسئله حجاب است، باید وضعیت حجاب شهروندان قمی وضعیت مطلوب‌تری نسبت به وضع حاضر پیدا کند، باید برنامه‌ریزی‌ها به سمتی سوق پیدا کند که انجام امربه‌معروف و نهی از منکر به یک وظیفه و گفتمان همگانی تبدیل شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcef78f.jh8z7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما