دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : 71437
منبع : خبرگزاری ايرنا

بسیج سنگربانی هوشمند در برابر جنگ نرم دشمن

قم نيوز : بسیج در سال های اخیر به عرصه جنگ نرم که یکی از مهمترین جبهه های حمله دشمن علیه انقلاب اسلامی است، ورود پیدا کرده و با هوشمندی در تلاش است به عنوان سنگربانی مستحکم با این تهاجم مقابله کند.
بسیج سنگربانی هوشمند در برابر جنگ نرم دشمن
بسیج سنگربانی هوشمند در برابر جنگ نرم دشمن
به گزارش قم نیوز هدف قرار دادن ارزش های دینی و هویت ملی، مهمترین خواسته دشمن از راه اندازی جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی است و در این راه تمام توان خود را در قالب تهاجم شدید رسانه ای و فشار روانی به کار گرفته است، به همین دلیل مقابله با این جبهه جنگ پیچیده، احتیاج به نیرویی دارد که به سلاح فکری و اعتقادی مجهز و بدون توقف در میدان حاضر باشد و بسیج بهترین نهادی است که می تواند در این عرصه نقش آفرینی کند.
بسیج برآمده از دل مردم و نیرویی جوان است که می تواند در عرصه های مختلف تحول آفرین باشد و امروز این نهاد انقلابی، مقابله با جنگ نرم دشمن را به عنون اولویتی مهم در مجموعه ماموریت های خود، دنبال می کند.

** هنر موثرترین ابزار برایحفظ ارزش های دینی 
برای شناخت بیشتر فعالیت های بسیج در عرصه جنگ نرم، خبرنگار ایرنا با شماری از مسئولان بسیج استان قم به گفت و گو پرداخت؛ رئیس سازمان بسیج هنرمندان قم، تشکیل جبهه هنر انقلاب اسلامی را برای مقابله با جنگ نرم دشمنان، موضوعی مهم دانست و گفت: باید برای معرفی اسلام حقیقی، آرمان های نظام جهوری اسلامی و ارزش های دینی از زبان هنر به عنوان موثرترین ابزار استفاده کرد.
قاسم بابایی یکی از اهداف بسیج را معرفی اسلام به جهان با زبان هنر، مواجهه با هجمه فرهنگی دشمنان و فراهم کردن بستر لازم برای فعالیت هنرمندان با دغدغه مشترک انقلابی دانست و افزود: بسیج هنرمندان به عنوان یکی از شاخه های مهم این نیرو در جبهه جنگ نرم، به دنبال دورهم جمع کردن هنرمندان با آرمان ها، ارزش ها، اهداف و دغدغه های مشترک برخواسته از نگاه اعتقادی و دینی است.
وی هنر را نقطه مشترک فهم همه انسان ها دانست و گفت: تبیین و بیان درست آرمان ها جمهوری اسلامی با زبان هنر، نیاز امروز کشور در مقابله با مواجهه فرهنگی سنگین دشمنان است.
وی افزود: سران استکبار و در راس آنها آمریکا با درک درست از قدرت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هنر برنامه ریزی های گسترده ای در عرصه های مختلف هنر انجام داده و حجم زیادی از تولیدات هنری با نگاه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تولید و در سطح گسترده در دنیا توزیع و منتشر می کند که مقدمه مواجهه با این تهاجم فرهنگی گسترده، شناخت و درک صحیح از کارکرد فرهنگی دشمن است.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان قم، با تاکید بر اینکه درک درست از قدرت هنر عنصر مغفول در برنامه ریزی های فرهنگی است ادامه داد: تمام پیامبران و ائمه اطهار(ع) از ابزار هنر برای گسترش پیام توحیدی و معارف الهی استفاده کرده اند و نسبت به وضعیت هنرمندان و تشویق آنها توجه ویژه ای داشته اند که این نشان از اهمیت هنر و هنرمند است.
وی با تاکید بر اینکه سازمان بسیج هنرمندان به دنبال تشکیل جبهه هنر انقلاب اسلامی است افزود: امروز که شاهد هستیم استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل از هنر به عنوان ابزاری برای تحمیل اندیشه های خود به بشر به شکل گسترده در حال بهره گیری است، وظیفه هنرمندان با دغدغه دینی و انقلابی از هر زمان دیگری سنگین تر است.
بابایی، ادامه داد: وظیفه ما پس از رصد اوضاع دنیا این است که بر مبنای هنر اسلامی، یک هنر مقاومتی را تعریف کنیم تا با این ابزار به مقابله با هجمه هنر ابتذالی و استعماری غرب برخیزیم.

** تاریخ انقلاب اسلامی برای دانش آموزان تبیین می شود
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی قم نیز در این رابطه گفت: مهم ترین محور فعالیت های بسیج دانش آموزی در شرایط کنونی برای مقابله با جنگ نرم دشمن، آشنا ساختن نسل نوجوان و جوان کشور با تاریخ 40 ساله نهضت اسلامی است و در همین رابطه وقایع و رویدادهای انقلاب برای دانش آموزان تبیین می شود.
سرهنگ پاسدار محمد ذاکر افزود: دانش آموزان با شرکت در نشست های تبیینی ضمن آشنا شدن با مولفه های اصلی انقلاب اسلامی، در جریان اهمیت پاسداری از این ارزش ها در برابر تهاجم رسانه ای و فشار روانی شدید دشمنان قرار می گیرند.
وی با اشاره به اهمیت حضور نسل جوان کشور در صحنه دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی، بیان کرد: در نشست های تبیینی، روشنگری های لازم در خصوص مسائل جاری کشور با نگاه به تاریخ ارزشمند انقلاب برای دانش آموزان، بیان می شود تا آنان آماده ایفای نقش مهم خود در رخدادهای آینده باشند.
وی ادامه داد: همچنین امکان پرسش و پاسخ در این نشست ها فراهم است تا دانش آموزان با فضای آزاد اندیشی و بیان نظرهای مختلف آشنا شوند و قدرت تجزیه و تحلیل مسائل پیش روی کشور را به دست آورند و فضای سواستفاده و شبهه افکنی از دشمنان گرفته شود.

** اصحاب رسانه موثرترین افسران بسیج در جنگ نرم هستند
همچنین مسئول بسیج رسانه استان قم، گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران با تلاش شبانه روزی و مجاهدت فراوان، اجازه تسلط دشمن به فضای رسانه ای کشور را نمی دهند و نقشه دشمن در این زمینه را خنثی می کنند.
مهدی تاجیک بیان کرد: کار خبر مصداق جهاد در جبهه خدمت به مردم است و خبرنگاران به عنوان افسران این عرصه اجازه نمی دهند فضای رسانه ای کشور تحت تاثیر جنگ روانی دشمنان قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به حساسیت های کار رسانه ای در فضای جنگ نرم، گفت: رسانه های نظام با روحیه بسیجی، تلاش می کنند رویدادهای خبری را با سرعت و صحت مورد نظر مخاطبان منتشر کنند تا رسانه های دشمن نتوانند از این فضا سو استفاده کنند.
وی افزود: اکنون با همکاری همه مجموعه های رسانه ای، جبهه متعهد و تاثیرگذار اطلاع رسانی صحیح در کشور و استان قم ایجاد شده است و مردم می توانند مطالبه ها و پیشنهادهای خود را به وسیله رسانه ها به اطلاع مسئولان برسانند تا فرصت تبلیغات منفی علیه نظام، از دشمنان گرفته شود.
تاجیک با اشاره به ظرفیت خبرگزاری های کشور برای انتشار رویدادهای خبری داخلی و بین المللی، گفت: رسانه های ایران در زمینه پوشش تخصصی وقایع و رویدادهای خبری بسیار دقیق عمل می کنند و باید از این توانمندی برای گسترش فعالیت های رسانه ای در سطح بین المللی به منظور خنثی سازی نفوذ دشمن در عرصه جنگ نرم، بیش از پیش استفاده کرد.
وی ادامه داد: نزدیک شدن خبرنگاران به مردم و بیان دغدغه های آنان در رسانه ها از جمله برنامه های بسیج رسانه برای تقویت سطح ارتباط مردم و مسئولان است که در نهایت به تقویت همبستگی اجتماعی اقشار مختلف می انجامد و نقشه دشمنان را برای ایجاد فضای تفرقه و ناامیدی در کشور، ناکام می گذارد.
5 آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1358 است؛ بیست و نهم آبان تا پنجم آذرماه به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.
بیش از 400 هزار بسیجی برادر و خواهر در قشرهای مختلف بسیج استان قم فعالیت می کنند.
40 عنوان برنامه راهبردی و همچنین 380 برنامه ارزشمند در محورهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی به مناسبت هفته بسیج در استان قم اجرا می شود.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcbzabz.rhb8fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما