دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : 71458
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مطرح کرد

مصرف 80 میلیون مترمکعب آب توسط مردم قم در سال 97

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان مصرف آب استان نسبت به مدت مشابه یک درصد افزایش پیدا کرد و میزان مصرف آب استان قم در سال جاری به حدود 80 میلیون مترمکعب رسیده است.
مصرف 80 میلیون مترمکعب آب توسط مردم قم در سال 97
مصرف 80 میلیون مترمکعب آب توسط مردم قم در سال 97
به گزارش قم نیوز علی جان صادق پور ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به تلاش برای کاهش مصرف آب در استان قم اظهار کرد: سه هزار وسیله کاهنده را در 20 دستگاه اجرایی استان نصب کردیم که این دستگاه‌ها از این کار استقبال کردند، این وسایل در کاهش مصرف آب تاثیر دارد، امیدواریم که بقیه دستگاه‌های استان درخواست خرید وسایل کاهنده مصرف آب را بدهند، هزینه این وسایل به صورت اقساط از این دستگاه‌ها دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: اقداماتی برای اصلاح الگوی مصرف همچون طرح حامیان آب و جشنواره حامیان آب در استان قم صورت گرفت، از ابتدای سال جاری تاکنون میزان مصرف آب استان نسبت به مدت مشابه یک درصد افزایش پیدا کرد و میزان مصرف آب استان قم در سال جاری به حدود 80 میلیون مترمکعب رسیده است، امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه میزان مشترکین آب استان قم 1.5 درصد افزایش پیدا کرد، اما نرخ رشد مصرف آب در استان قم کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: کار فرهنگ سازی در کودکان و نوجوانان تاثیر دارد و به همین دلیل باید کارهای فرهنگ سازی در استان بر روی دانش آموزان مقاطع ابتدایی متمرکز شود، طرح حامیان آب در تمامی مدارس قم اجرا می‌شود و این طرح در کاهش مصرف آب موثر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان قم برای برگزاری برنامه‌های ترویجی در بین دانش آموزان مقاطع مختلف برای کاهش مصرف آب با شرکت آب و فاضلاب استان همکاری داشته است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceve8f.jh8zni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما