سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۳
کد مطلب : 71515
منبع : خبرگزاری تسنیم

ردیف بودجه خاصی برای احیای امربه‌معروف ونهی از منکر دیده نشده است

قم نيوز : در همایش روسا و دبیران شورای امربه‌معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان قم بر اختصاص سرفصل و بودجه برای امربه‌معروف و نهی از منکر در زمینه فرهنگی تأکید شد.
ردیف بودجه خاصی برای احیای امربه‌معروف ونهی از منکر دیده نشده است
ردیف بودجه خاصی برای احیای امربه‌معروف ونهی از منکر دیده نشده است
به گزارش قم نیوز همایش روسا و دبیران شورای امربه‌معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان قم ظهر امروز در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه، جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به عملکرد شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: در دستورالعمل جدید مدیر هر دستگاه به‌عنوان رئیس شورای امربه‌معروف و نهی از منکر انتخاب‌شده است، در اکثر ادارات این کار انجام‌شده و در اداراتی که انجام‌نشده انجام آن را در دستور کار خود داریم.

حسینی با اشاره به فعال بودن طلایه‌داران امربه‌معروف و نهی از منکر در استان قم گفت: با توجه به اینکه رویکرد فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر و وظیفه اولیه‌اش تذکر لسانی بوده بنابراین ده منطقه را مشخص کرده‌ایم تا با هماهنگی نیروی انتظامی و ستاد امربه‌معروف این فریضه را انجام دهند.

وی با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر نیاز به آموزش دارد، افزود: تقاضا داریم اگر در جمعی ده الی 20 نفر در ادارات بودند ما استاد به این ادارات بفرستیم تا امر آموزش در ادارات انجام شود.

جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به نحوه برقراری ارتباط با ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر ابراز کرد: کانالی به‌عنوان تولید محتوا داریم تا محتواهای امربه‌معروف و نهی از منکر به سراسر کشور نشر داده شود.

در ادامه سلطانی معاون دادستان قم اظهار داشت: دستگاه قضایی استان به‌صورت همه‌جانبه حامی دستگاه‌های اجرایی استان بوده و با قاطعیت با جرائم برخورد خواهد کرد، و در رابطه با بهبود وضعیت حجاب در جامعه تمام تلاش خود را انجام خواهد کرد.

 نماینده اداره کل میراث فرهنگی در ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم نیز با بیان اینکه اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه سبب انجام واجبات دیگرمی‌شود، افزود: سرفصل و بودجه‌ای برای امربه‌معروف ونهی از منکر در زمینه فرهنگی دیده نشده است.

بابا گل زاده با بیان اینکه ازنظر علمی، فرهنگی و تکنولوژی همه دنیا پیشرفت کرده اما در زمینه اخلاق پیشرفتی نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: آنچه سبب پیشرفت جامعه می‌شود کار کردن از روی اخلاص است.

وی عنوان کرد: مدیران استان باید در زمینه امربه‌معروف ونهی از منکر پیشگام باشند، وقتی مدیری چند هفته پشت سر هم در نماز جمعه شرکت نمی‌کند چگونه می‌توان از او انتظار داشت که در اشاعه امربه‌معروف و نهی از منکر نقش ویژه ایفا کند.

در پایان حجت‌الاسلام میرزایی نماینده اداره کل اوقاف و امور خیریه در ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با انتقاد از وجود یک نوع بی‌تفاوتی در سطح جامعه نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: این‌گونه تصور می‌شود که مطرح‌شدن امربه‌معروف ونهی از منکر در جامعه فقط اختصاص به قشر خاصی دارد درحالی‌که این گونه نبوده و مصادیق امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار هستند.
انتهای پیام /137
https://qomnews.ir/vdciwway.t1azz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما