چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : 71537
منبع : خبرگزاری تسنیم

باید امربه‌معروف و نهی از منکر را مدیران ادارات از خودشان شروع کنند

قم نيوز : سرپرست استانداری قم با بیان اینکه استان قم جایگاه علم، خاستگاه مرجعیت و محل تولد انقلاب اسلامی است، گفت: باید امربه‌معروف ونهی از منکر را مدیران ادارات از خودشان شروع کنند.
باید امربه‌معروف و نهی از منکر را مدیران ادارات از خودشان شروع کنند
باید امربه‌معروف و نهی از منکر را مدیران ادارات از خودشان شروع کنند
به گزارش قم نیوز سید محمدرضا هاشمی ظهر امروز در همایش روسا و دبیران شورای امربه‌معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر در آیات و روایات اظهار داشت: همان‌گونه که بزرگان دین تأکید کرده‌اند این فریضه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه باید امربه‌معروف ونهی از منکر را مدیران ادارات از خودشان شروع کنند، افزود: بهترین امربه‌معروف این است که در نظام جمهوری اسلامی ایران روزانه 5 میلیون شهروند به دستگاه‌های حاکمیتی و قضایی رجوع می‌کنند و باید با کرامت با آن‌ها برخورد شود.

سرپرست استانداری قم با بیان اینکه استان قم جایگاه علم، خاستگاه مرجعیت و محل تولد انقلاب اسلامی است، ادامه داد: این استان باید الگویی برای سایر استان‌ها در زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر باشد.

هاشمی بهترین معروف را ترک ادارات توسط مدیران بعد از همه کارکنان بیان و تصریح کرد: مردم ارباب بوده و مدیران رعیت هستند، و این حس باید در وجود همه باشد چراکه در صورت وجود این حس است که می‌توان خدمت شایسته به مردم داشت.

وی تکریم ارباب‌رجوع را جزو اولویت‌های ادارات دانست و گفت: مدیران باید برای اشاعه امربه‌معروف ونهی از منکر در جامعه حداقل دو هفته از یک ماه را در نماز جمعه حضور داشته باشد.

سرپرست استانداری قم با بیان اینکه مردم‌داری بهترین راه‌حل مقابله با دشمنان است، گفت: در حال حاضر باید برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن مردم‌دار باشیم، همچنین بهترین راه‌حل مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه است.

هاشمی ادامه داد: حتی برای گره‌گشایی مشکلات اقتصادی باید در اسرع وقت به مشکلات اقتصادی مردم رسیدگی کرده و با ایجاد اشتغال در جامعه در راستای اشاعه امربه‌معروف  تلاش کنیم.

وی ابراز کرد: تکریم ارباب‌رجوع، رعایت اصول اخلاقی، حیف‌ومیل بیت‌المال نکردن، رونق اقتصادی و توجه به اقتصاد مقاومتی بهترین موارد و مصادیق اشاعه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه هستند.

سرپرست استانداری قم با بیان اینکه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی زیر ذره‌بین جامعه هستند، خاطرنشان کرد: با انجام این امور بهترین امربه‌معروف و نهی از منکر را به جا آورده‌ایم، بنابراین با همدلی و صمیمیت و وفاق باید بیش از گذشته در جهت خادمی مردم قم تلاش کنیم.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdccmpqm.2bqs18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما