پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۲۶
کد مطلب : 71551
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله صافی گلپایگانی: هیچ‌گاه نمی‌توان حقیقت نماز را به درستی در جامعه بیان کرد

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید گفت: زبان الکن است از اينکه بتوانيم درباره اين فريضه بزرگ الهي حرفي بزنيم؛ سال‌های سال هم اگر درباره نماز گفت و گو شود و برکات و آثار آن براي جامعه بشري بيان شود هنوز هم کم است و نتوان حقيقت آن را آن طور که هست بيان کرد.
هیچ‌گاه نمی‌توان حقیقت نماز را به درستی در جامعه بیان کرد
هیچ‌گاه نمی‌توان حقیقت نماز را به درستی در جامعه بیان کرد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به چهاردهمین اجلاس نماز استان قم، گفت: قرآن کریم که برنامه زندگی سعادتمند را برای بشریت بیان کرده، می‌فرماید: «أَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِکْرِی»؛ این آیه شریفه، دارای معانی و مفاهیم بسیار بلند است که دقّت در آن، انسان را به حقیقت اقامه نماز و فلسفه واجب بودن آن آشنا می‌کند.

نماز را برپا دارید که یاد خداوند در آن است. یاد خدا که «أَلَا بِذِکْرِ اللهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» اطمینان و آرامش حقیقی در یاد خداوند است که یکی از امتیازات بزرگ ادیان آسمانی، همین اطمینان و آرامشی است که به وسیله انجام فرائض الهی به ویژه اقامه نماز ایجاد می‌شود.

فریضه ای که با ذکر مقدّس الله اکبر شروع و با سلام و درود بر انسان‌های صالح و پاکان تمام می‌شود. اذکار بلندی که در نماز است، همه و همه دلالت بر این دارد که این انسان مادی باید با عالم غیب و قدرتی مافوق همه قدرت‌ها در ارتباط باشد.

در ادامه این پیام تصریح شده است: انسانی که در نماز، تسبیح خداوند می‌گوید و تهلیل گفته و حمد و سپاس ذات کردگاری را انجام می‌دهد، در اوج عروج به عالم بقا و کمال انسانیت بوده و در کامل‌ترین مصداق عبودیت و قُرب خداوند است.

لذّتی که یک انسان با ایمان در نماز دارد، از تمام لذائذ مادی و دنیوی بالاتر و بهتر است و اصلاً قابل مقایسه با لذّت‌های مادی و زودگذر نیست.

در بخش دیگری از پیام این مرجع تقلید آمده است: زبان الکن است از اینکه بتوانیم درباره این فریضه بزرگ الهی حرفی بزنیم. سال‌های سال هم اگر درباره نماز گفت و گو شود و برکات و آثار آن برای جامعه بشری بیان شود هنوز هم کم است و نتوان حقیقت آن را آن طور که هست بیان کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizway.t1azw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما