پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : 71558
منبع : خبرگزاری فارس
مسؤول سازمان بسیج مساجد و محلات استان قم مطرح کرد

پیگیری گفتمان مسجدمحوری برای استفاده از کارکردهای مسجد

قم نيوز : مسؤول سازمان بسیج مساجد و محلات استان قم گفت: گفتمان مسجد محوری از جمله اهداف است که براساس آن توجه همه مسؤولان و مردم و به ویژه جوانان به امر مسجد، استفاده از تمام ظرفیت‌ها و کارکردهای مسجد صورت می‌گیرد که شامل شیوه‌ها و روش‌های مختلف است.
پیگیری گفتمان مسجدمحوری برای استفاده از کارکردهای مسجد
پیگیری گفتمان مسجدمحوری برای استفاده از کارکردهای مسجد
به گزارش قم نیوز حجت‌الله شاه ثنایی با اشاره به اهداف بسیج مساجد و محلات اظهار کرد: گفتمان مسجد محوری از جمله اهداف است که سبب جلب توجه همه مسؤولان و مردم و به ویژه جوانان به  امر مسجد، استفاده از تمام ظرفیت‌ها و کارکردها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه دیگر راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی مسجد است. هر ناحیه و مسجد برای خود قرارگاه فرهنگی مسجد دارد که منویات و مطالبات رهبری را اجرا و پیگیری می‌کند.

مسؤول سازمان بسیج مساجد و محلات استان قم با اشاره به توانمندسازی افراد در مساجد گفت: توانمندسازی نرم‌افزاری و آموزشی در این بخش با کمک سایر نهادها و ارگان‌ها انجام می‌شود که گروه علمی قوی و اساتید توانمند شناسایی و متون فراهم می‌شود و توانمندسازی در زمینه‌های مختلف به ویژه آموزش صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌ها، خدمات‌رسانی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با محوریت مسجد انجام می‌شود و از جمله مباحث آموزشی می‌توان به شیوه جذب جوانان به مسجد، تبیین کارکردهای مسجد، محرومیت‌زدایی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و معرفت‌افزایی اشاره کرد.

شاه ثنایی عنوان کرد: اصناف و اقشار مانند مهندسان، پزشکان، حقوقدانان و هنرمندان برای ارائه خدمات در مسجد جذب می‌شوند.

وی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی مسجد به منظور الگوسازی و ایجاد رقابت سالم برگزار می‌شود گفت: مسجدهای فعال در زمینه‌های مختلف معرفی می‌شوند و از مسؤولان سایر مساجد نیز دعوت می‌شود تا از تجربیات دست اندرکاران مساجد موفق استفاده کنند.

مسؤول سازمان بسیج مساجد و محلات استان قم یادآور شد: برخی مساجد در بحث اقتصاد مقاومتی و پیوند مسجد، مدرسه و منزل فعال هستند. آموزش‌های لازم در این مساجد به اولیا ارائه می‌شود و از معلمان محل دعوت می‌شود تا دانش‌آموزان موفق را تشویق و جذب کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfctde.w6dytagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما