جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 72052
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی:

بازآفرینی شهری صرفا جنبه تغییر کالبدی ندارد

قم نيوز : معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بازآفرینی اقدام صرف کالبدی نیست گفت: بازآفرینی باید همراه با بازگشت زندگی و جمعیت به محلات باشد.
بازآفرینی شهری صرفا جنبه تغییر کالبدی ندارد احیای و بازآفرینی 121 اثر تاریخی در 5 سال گذشته
بازآفرینی شهری صرفا جنبه تغییر کالبدی ندارد احیای و بازآفرینی 121 اثر تاریخی در 5 سال گذشته
به گزارش قم نیوز محمدسعید ایزدی در پنل تخصصی هشتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار، عمران و بازآفرینی شهری و دومین کنفرانس تخصصی مهندسی پل که در سالن‌ همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه در عرصه‌های تاریخی می‌شود از موجودیت ساختمان‌های ارزشمند حفظ و حراست کرد گفت: ساختمان‌هایی که در بافت وجود دارند می‌توانند متناسب با نیاز شهرها و محلات مجددا مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به حفظ و بهسازی برخی از خانه‌های قدیمی در شهرهای تهران، گرگان و... تصریح کرد: 121 اثر در حدود پنج سال گذشته خریداری شده و مجددا به چرخه استفاده و کار اضافه شده و تبدیل به کانون سرزنده شهری شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی جنبه امیدوارانه حفظ و بهسازی خانه‌های قدیمی را استفاده بخش خصوصی دانست و افزود: چرخه زندگی بازآفرینی را به هر محله برمی‌گرداند و در طرح‌های بازآفرینی باید به جریان‌سازی زندگی و حضور جمعیت توجه ویژه شود.

وی با تاکید بر اینکه بازآفرینی اقدام صرف کالبدی نیست افزود: بازآفرینی باید همراه با بازگشت زندگی و جمعیت به محلات باشد.
ایزدی زیباترین شکل بازآفرینی را حرکت‌هایی دانست که توسط مردم آغاز می‌شود و گفت: در شهرهای ما محدوده‌های بسیاری می‌توانند بازآفرینی شوند که یکی از آنها کناره‌های رودخانه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری زمینه‌ای برای اشتیاق مردم به استفاده از تسهیلات و حمایت‌های دولت و شهرداری‌ها برای بهسازی و نوسازی بافت‌های شهری فراهم می‌کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf0xde.w6d0tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما