چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 72262
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
با حضور معاون شهرسازی و معماری شهردار قم صورت گرفت،

برگزاری میزگرد در خصوص وضعیت واگذاری زمین با کاربری آموزشی برای احداث مدرسه

قم نيوز : میزگردی با هدف بررسی روند ساخت مدرسه در مناطق مختلف شهر قم به ویژه مناطق جدید شهری با حضور مدیران استان و مسئولان شهری در خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد.
برگزاری میزگرد در خصوص وضعیت واگذاری زمین با کاربری آموزشی برای احداث مدرسه
برگزاری میزگرد در خصوص وضعیت واگذاری زمین با کاربری آموزشی برای احداث مدرسه
به گزارش قم نیوز این میزگرد روز سه شنبه با حضور غلامرضا جانقربان معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم،حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی، و محسن پورگلیان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم ترتیب یافت.

کمبود یا نبود زمین با کاربری آموزشی در مناطق جدید شهری از جمله روبروی بوستان علوی، شهرک پردیسان، شهرک زین الدین، بنیاد و بلوار 15 خرداد در این میزگرد مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان حاضر در جلسه پیشنهادهایی برای تامین زمین مورد نیاز مدارس ارائه نمودند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم در این میزگرد گفت: تفاضل سالانه ورودی و خروجی دانش آموزان در سیستم آموزشی قم حداقل 10 هزار تَن است که این تعداد هر سال به 30 مدرسه نیاز دارد و هزینه ساخت هر مدرسه 12 کلاسه 40 میلیارد ریال می باشد.
محسن پورگلیان افزود: از سوی دیگر نرخ رشد جمعیت در قم 2.3 درصد و بالاتر از میانگین کشوری است و 30 هزار دانش آموز اتباع در قم تحصیل می کنند که معادل حدود 13 درصد از کل دانش آموزان این استان می باشد.

وی اضافه کرد: این مساله باعث شده قم جایگاه 27 را به لحاظ سرانه فضای آموزشی در سطح کشور دارا باشد.
در ادامه این میزگرد حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی و غلامرضا جانقربان معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت واگذاری زمین با کاربری آموزشی برای احداث مدرسه پرداختند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcirray.t1arq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما