جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : 72346
منبع : خبرگزاری تسنیم

سن مصرف دخانیات و سیگار به دوره دبیرستان رسیده است

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: متأسفانه باید اعتراف کنیم که امروز سن مصرف مواد مخدر و به‌ویژه دخانیات به دوره دبیرستان و سال‌های ابتدای دانشجویی رسیده است.
سن مصرف دخانیات و سیگار به دوره دبیرستان رسیده است
سن مصرف دخانیات و سیگار به دوره دبیرستان رسیده است
به گزارش قم نيوز ابوالفضل ایرانی خواه عصر امروز در دیدار اعضای جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور با آیت‌الله علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه در قوانین و سیاست‌های کلان به دغدغه‌های متولیان سلامت به‌درستی عمل و توجه نمی‌شود.

وی با اشاره به مضرات و خسارت‌های جبران‌ناپذیر استعمال مواد مخدر و دخانیات در سطح کشور و استان افزود: سالانه ده‌ها هزار نفر صرفاً به دلیل مصرف دخانیات دچار مرگ می‌شوند که تعداد افراد کم سن و سال در بین آن‌ها بسیار زیاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر کاهش چشمگیر مصرف دخانیات در جامعه تصریح کرد: متأسفانه باید اعتراف کنیم که امروز سن مصرف مواد مخدر و به‌ویژه دخانیات به دوره دبیرستان و سال‌های ابتدای دانشجویی رسیده است.

  ایرانی خواه با انتقاد از رویه‌های موازی برخورد و فرهنگ‌سازی در مسئله دخانیات عنوان کرد: در مسئله دخانیات یکپارچگی عمل وجود نداشته و بسیاری از سیاست‌ها و قوانین موجود برخلاف خواسته‌ها و منویات متولیان سلامت و دانشگاه علوم پزشکی است.

وی مصرف سیگار را یکی از چالش‌های پیش روی جامعه دانست و ابراز کرد: متأسفانه مصرف سیگار در بین نوجوانان و جوانان بیش از گذشته استفاده می‌شود، تبعات اجتماعی شدیدی ممکن است از مصرف سیگار در بین جوانان و نوجوانان ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سیگار پل ورود به اعتیاد و گرفتار شدن  در دام استفاده از مواد مخدر است، اعتیاد عامل بسیاری از نا به هنجاری‌های موجود در جامعه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb0fbz.rhb5apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما