شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : 72403
منبع : خبرگزاری فارس
سرپرست استانداری قم مطرح کرد

2 برابر شدن اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی در قم

قم نيوز : سرپرست استانداری قم گفت: سال گذشته 900 میلیون تومان اعتبار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به استان قم اختصاص یافت که امسال این اعتبار دو برابر شد.
2 برابر شدن اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی در قم
2 برابر شدن اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی در قم
به گزارش قم نیوز سید محمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به سیاست اجتماعی دولت اظهار کرد: نشاط اجتماعی و حقوق شهروندی جزو سیاست‌های دولت است و دولت به تشکل‌های مردم نهاد اهمیت می‌دهد، باید در برنامه‌های نشاط اجتماعی و حقوق شهروندی و ورزش همگانی محوریت با مردم باشد.

وی ادامه داد: 15 درصد طلاق‌ها در سال نخست و نیمی از طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی مشترک رخ می‌دهد، در آموزش‌های ازدواج نباید از ظرفیت خانواده‌ها غفلت کنیم، نباید آموزش‌ها تنها به جوانان در این خصوص منحصر شود.

سرپرست استانداری قم افزود: میانگین درصد جوانان در استان بالاتر از میانگین کشوری است و باید از این فرصت استفاده کنیم، باید از فضاهای دولتی بلااستفاده در روستاهای قم به عنوان خانه ورزش استفاده کرد تا جوانان به ورزش بپردازند و این مساله نشاط اجتماعی به وجود می‌آورد.

هاشمی با اشاره به وضعیت اعتبارات اشتغال زایی در کشور اظهار کرد: تسهیلاتی برای اشتغال زایی سمن‌ها اختصاص پیدا کرده است که باید برای جذب این تسهیلات تلاش کنیم، همچنین یک اعتبار ملی برای ایجاد خانه جوان در کشور وجود داد.

وی ادامه داد: سال گذشته 900 میلیون تومان اعتبار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به استان قم اختصاص یافت که امسال این اعتبار دو برابر شد و این اعتبار برای کاهش آمار طلاق و حل معضلاتی همچون کودکان کار هزینه می‌شود.

سرپرست استانداری قم خاطرنشان کرد: نگاه به استان قم نباید یک نگاه استانی و براساس سرانه جمعیت باشد، از 126 کشور در قم طلبه داریم و 200 هزار تبعه خارجی در قم زندگی می‌کنند، 24 میلیون زائر ایرانی و خارجی به این استان در طول سال سفر می‌کنند و باید نگاه بین المللی و ملی به استان قم در زمینه تخصیص بودجه وجود داشته باشد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfmjde.w6d0xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما