يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 72419
منبع : خبرگزاری ايرنا

اختلاف های قومیتی درقم جایگاهی ندارد

قم نيوز : مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قم گفت: با وجود این که در استان اقوام مختلف ترک، لر، آذری، کرد، بلوچ و عرب ساکن هستند، اما اختلاف های قومیتی درآن جایگاهی ندارد.
اختلاف های قومیتی درقم جایگاهی ندارد
اختلاف های قومیتی درقم جایگاهی ندارد
به گزارش قم نیوز مرتضی بابایی با بیان این که تنوع قومیتی هم می تواند فرصت و هم تهدید باشد، بیان کرد: در صورتی که از ظرفیت اقوام مختلف به خوبی استفاده شود و درست برنامه ریزی کنیم، این مساله فرصت است و قم هم از استان هایی است که اقوام مختلف در آن ساکن هستند.
بابایی تاکید کرد: اگر تنوع قومیتی به خوبی مدیریت نشود به انسجام ملی کشور ضربه می زند.

وی با بیان این که همه اقوام کشور هم همانطور که در قانون اساسی تصریح شده از حقوق مساوی برخوردارند، افزود: ایجاد و تقویت همبستگی اجتماعی، فعالیت اقوام در راستای منافع ملی و مصالح کشور و حمایت از فرهنگ های قومیتی همواره مورد تاکید کمیسیون اقوام، فرق و مذاهب استانداری است.

وی با اشاره به این که یکی از تاکیدات دولت توجه ویژه به حقوق شهروندی است، گفت: در این راستا هم شهروندان باید حقوق هم را رعایت کنند و هم دولت نسبت به رعایت حقوق شهروندی در عرصه های مختلف توجه ویژه داشته باشد؛ همچنین تکریم ارباب رجوع و راه اندازی میز خدمت توسط دولت نشان دهنده توجه ویژه دولت به مقوله حقوق شهرندی و تکریم مردم است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcco0qm.2bqis8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما