دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 72471
منبع : خبرگزاری ايرنا

ایاب و ذهاب مهمترین مشکل فعالیت ورزشی نابینایان قم است

قم نيوز : رئیس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان قم، گفت: مهمترین مشکل ورزشکاران نابینای این استان تامین هزینه سنگین ایاب و ذهاب می باشد و این موضوع مانع از فعالیت ورزشکاران شده است.
ایاب و ذهاب مهمترین مشکل فعالیت ورزشی نابینایان قم است
ایاب و ذهاب مهمترین مشکل فعالیت ورزشی نابینایان قم است
به گزارش قم نیوز سید صادق میره ئی محدودیت های منابع مالی را موجب در تنگنا قرار گرفتن توسعه ورزش نابینایان دانست و افزود: تامین منابع مالی سرویس ایاب و ذهاب ورزشکاران، تامین البسه، پرداخت هزینه مربیان از جمله دغدغه های همیشگی این هیات ورزشی است.

وی، هزینه ماهانه سرویس جا به جایی ورزشکاران نابینا و کم بینای استان را 50 میلیون ریال دانست و ادامه داد: این هیات ورزشی برای کمک به فعالیت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان با چندین سرویس به صورت خرید خدمت قرار داد بسته تا ورزشکاران را جا به جا کنند که هزینه سنگین سرویس ایاب و ذهاب، افزایش تعداد ورزشکاران فعال در رشته های زیر مجموعه این ورزش را با محدودیت جدی مواجه کرده است.

میره ئی با بیان اینکه از2 هزار نابینا و کم بینای قم، برآورد می شود تا 300 تن امکان فعالیت حرفه ای در بعد قهرمانی را داشته باشند که از این تعداد تنها 100 تن هم اکنون در رشته های 6 گانه این هیات فعالیت می کنند گفت: افزایش تعداد ورزشکاران در این هیات ورزشی، افزایش هزینه سروریس ایاب و ذهاب را در پی خواهد داشت که با توجه به محدودیت منابع مالی، تامین این هزینه ها از عهده این هیات خارج است.

وی استفاده از ظرفیت خیرین و خانواده ورزشکاران را مورد تاکید قرار داد و گفت: تعدادی از خیرین با این هیات همکاری نزدیکی دارند و خانواده های ورزشکاران نیز بخشی از این هزینه ها را تامین می کنند ولی این کمک ها جوابگوی نیاز توسعه رشته های این ورزش نیست.

وی ادامه داد: افزایش فشارهای اقتصادی در ماه های گذشته موجب شده تا خانواده ها تمایل کمتری برای فعالیت ورزشی فرزندان نابینای خود داشته باشند چرا که تامین هزینه ورزش آنها ، فشار مضاعف به خانواده ها ایجاد می کند. 

حدود 100 ورزشکار منابینا و کم بینای استان در 6 رشته ورزشی گلبال، شطرنج، دو و میدانی، شنا، جودو و پاورلیفیتینگ زیر مجموعه این هیات ورزشی فعالیت می کنند که از این تعداد 60 ورزشکار آقا و 50 ورزشکار خانم هستند. 
7404/ 6133/

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdca6yn0.49nu015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما