سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 72516
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس شورای شهر قم:

هزینه‌های خارج از بودجه مصوب شهرداری برای شورا شفاف‌سازی شود

قم نيوز : رئیس شورای شهر قم با اشاره به برنامه شهرداری برای خرید قیر و میلگرد برای پروژه‌های عمرانی گفت: باید جزئیات این کار به طور کامل برای شورا مشخص باشد و شفاف‌سازی دلیل کار صورت گیرد تا اعضای شورا بتوانند درست تصمیم‌گیری کنند.
هزینه‌های خارج از بودجه مصوب شهرداری برای شورا شفاف‌سازی شود
هزینه‌های خارج از بودجه مصوب شهرداری برای شورا شفاف‌سازی شود
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی در هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به لایحه اخذ مجوز خرید قیر و میلگرد برای پروژه‌های عمرانی شهرداری اظهار کرد: این لایحه کلی است و جزئیات آن به پیوست مطرح نشده است؛ با چه دلایل توجیهی این لایحه به شورا ارائه شده است، آیا پیش‌بینی افزایش قیمت کالاهای استراتژیک در آینده وجود دارد که خریداری این اقلام به نفع شهرداری باشد یا پروژه‌ها به آنها نیاز دارد و یا منابعی اضافه بر سازمان داریم که بخواهیم به لحاظ اقتصادی آنها را به کالا تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه در این لایحه 250 میلیارد ریال برای خرید قیر و 650 میلیارد ریال برای خرید میلگرد پیش‌بینی شده است افزود: مشخص نشده که این قیر مصرف چند ماه شهر است؛ آیا ما که می خواهیم نظر بدهیم پیش‌بینی کردیم که مصلحت است که 25 میلیارد تومان را هزینه کنیم. باید هزینه‌هایی که خارج از بودجه در شهرداری پیش‌بینی می‌شود به طور کامل شفاف‌سازی شود.

رئیس شورای شهر قم ادامه داد: در بحث میلگرد مشخص نیست که چه میلگردی برای چه پروژه‌هایی باید خریداری شود؛ باید توضیح داده شود که نحوه خرید این اقلام چگونه است و آیا محل خرید بورس یا محل دیگری است.

محسن محرری عضو شورای شهر نیز در خصوص این لایحه با بیان اینکه 25 میلیارد تومان از این مبلغ بابت قیر و مابقی بابت میلگرد است اذعان کرد:  ظرفیت ذخیره سازی قیر در سازمان توسعه و عمران بیش از چیزی است که خریداری می‌شود؛ علت اصلی خرید این دو کالا برای مدیریت پیمان‌ها و پروژه‌ها است تا بخش از نوسانات بازار بر پیمانکاران کاهش یابد.

حسن مالکی‌نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر هم با اشاره به یکی از لوایح شهرداری در خصوص واگذاری ابنیه یکی از عرصه‌های تصرف شده به جمعیت هلال احمر برای راه‌اندازی درمانگاه، با تاکید بر اینکه فضاهایی که قرار است در آنها خدمات عمومی به مردم ارائه شود باید با نگاه خدمات‌ رسانی به مردم کار آنها دنبال شود اظهار کرد: با این کار فضایی ایجاد می‌شود تا مردم هم نسبت به شهرداری این نگاه ساخت و سازی و پول گرفتن و عوارض و... را نداشته باشند.

وی اذعان کرد: مردم باید ببینند که شهرداری حامی مساجد، درمانگاه‌ها و فضاهای خدمات عمومی است نه اینکه به دنبال پول گرفتن و... است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcaimn0.49nu615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما