چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 72585
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس هیات نابینایان:

نخستین لیگ گلبال نابینایان قم طراحی شد

قم نيوز : رئیس هیات نابینایان و کم بینایان قم با اشاره به تلاش برای توسعه ورزش گلبال در این استان گفت: نخستین لیگ استانی گلبال نابینایان قم با حضور هشت تیم طراح و به زودی دور رفت این رقابت ها آغاز می شود.
نخستین لیگ گلبال نابینایان قم طراحی شد
نخستین لیگ گلبال نابینایان قم طراحی شد
به گزارش قم نیوز سید صادق میره ئی گلبال را مهمترین رشته ورزش نابینایان درسطح قهرمانی دانست و افزود: مسابقات گلبال درسطح ملی و بین المللی برگزار می شود که برای توسعه این ورزش در این استان نخستین لیگ گلبال قم در دو رده بانوان و آقایان طراحی شد.

وی با بیان اینکه این لیگ به طور مجزا با حضور چهار تیم از بانوان و چهار تیم از آقایان برگزار می شود افزود: ایجاد نشاط و انگیزه در بین ورزشکاران، شناسایی استعدادها، ارتقای سطح آمادگی ورزشکاران و پشتوانه سازی برای حضور قوی در لیگ های کشور مهمترین اهداف شکل گیری این لیگ در استان است.

میره ئی با اشاره به حضور تیم هیات نابینایان قم در رقابت های باشگاهی گلبال مردان کشور ادامه داد: در دور رفت این رقابت ها ورزشکاران استان پس از تیم های خوزستان و تویسرکان در رده سوم ایستادند.

وی با بیان اینکه پنج تیم در رقابت های باشگاهی گلبال مردان کشور شرکت دارند ادامه داد:در تلاش هستیم تا جایگاه تیم هیات نابینایان قم در دور برگشت این رقابت ها ارتقا یابد.

میره ئی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره های استعدادیابی در مدارس استثنایی استان گفت: استعدادیابی از دانش آموزان نابینا و کم بینای قم با استفاده از کارشناسان با تجربه و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استثنائی قم صورت گرفته و افراد مستعد در رشته ها ورزشی ویژه نابینایان شناسایی شده است.

حدود 100 ورزشکار نابینا و کم بینای استان در 6 رشته ورزشی گلبال، شطرنج، دو و میدانی، شنا، جودو و پاورلیفیتینگ زیر مجموعه این هیات ورزشی فعالیت می کنند که از این تعداد 60 ورزشکار آقا و 50 ورزشکار خانم هستند. 

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgnn9u.ak9x74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما